Lexus nabízí hybridní SUV již od roku 2006, takže příchod hybridního pohonu do modelu LX nebyl překvapením. Poprvé se však tato technologie dostává do největšího SUV značky, které bylo kompletně přepracováno pro modelový rok 2022. Na rozdíl od většiny předchozích hybridů, které se zaměřovaly hlavně na úspornost, to v tomto případě úplně neplatí.
Nová hybridní pohonná jednotka je exkluzivně dostupná pro off-roadově laděnou verzi Overtrail a luxusní provedení Ultra Luxury, přinášející větší výkon a o něco lepší úspornost. Se spotřebou 11,8 l/100 km je hybrid jen o 0,5 l/100 km úspornější než jeho benzínový sourozenec. Lexus LX700h ale přichází s větším výkonem a pozicí v hierarchii modelů Lexus na samém vrcholu.
Lexus LX700h je také nejdražší variantou modelu. Cena začíná na 2 750 000 Kč za verzi Overtrail, zatímco F Sport vychází na 2 800 000 Kč a verze Luxury na 2 850 000 Kč. Vrcholný Ultra Luxury model se dostává na 3 350 000 Kč. Pojďme se tedy podívat, co na nás za takovou částku čeká.
Síla hybridu
Pod kapotou se nachází přeplňovaný 3,4litrový vidlicový šestiválec doplněný elektromotorem integrovaným do skříně 10stupňové automatické převodovky a nikl-metal-hydridovou baterií. Tento hybridní pohon zvyšuje výkon na 457 koní a 790 Nm, oproti 409 koním a 650 Nm u benzínové varianty LX600. Taková změna už je pochopitelně znát.
Kabina
Uvnitř modelu Lexus LX700h najdeme bohatě čalouněný interiér, masážní sedadla vpředu i vzadu a chladicí přihrádku. Model Ultra Luxury nabízí pouze prostor pro 4 cestující. Dodá jim ale maximální komfort s oddělenými zadními sedadly a pevným středovým konzolovým panelem.
Hybrid do terénu
Verze Overtrail přináší do terénu elektronicky uzamykatelné diferenciály vpředu i vzadu, kovový ochranný plát podvozku a robustní 33palcové pneumatiky na 18palcových kolech. Není tedy potřeba dodávat, že se s tímto vozem skutečně nikde neztratíme.
Přestože je hybridní LX těžší než benzínová verze, jeho větší výkon to kompenzuje a zrychlení na 100 km/h je nyní 5,5 sekundy, tedy o půl sekundy rychlejší než LX600. Tažná kapacita zůstává stejná, a to 3 630 kg.
Verdikt
LX700h tak není jen hybridem v technickém slova smyslu, ale také hybridem mezi luxusem a schopnostmi v terénu. Lexus opět dokázal, že spojuje výkon, komfort a udržitelnost v jediný balíček.