Mini Countryman ve své nejnovější generaci překračuje hranice svého jména. Je větší než kdy dřív, ale stále nabízí výkon a radost z jízdy, které ke značce neodmyslitelně patří. S přepracovaným motorem o výkonu 312 koní, novým podvozkem a moderním infotainmentem má ambice oslovit nejen fanoušky Mini, ale i milovníky malých sportovních SUV. Jak si ale stojí ve srovnání s konkurencí?
Novinka začíná na 47 895 dolarech, což se v přepočtu rovná částce cca 1,18 milionu korun. Ovšem s přídavkem volitelné výbavy, jako jsou větší brzdy, panoramatická střecha nebo pokročilý infotainment, se cena rychle vyšplhá do podobné výše jako u luxusnějších konkurentů, například Mercedes-AMG GLA35 1,42 milionu korun.
Kabina
Uvnitř vozu dominuje nový 9,4palcový OLED dotykový displej. Tradiční kruhový design Mini tentokrát obsahuje veškerý infotainment, protože zmizel displej za volantem. Vůz se drží kvalitních materiálů na palubní desce, ovšem pod touto úrovní interiér přechází do plastových povrchů, které rychle chytají otisky prstů. Zadní cestující ocení prostornou kabinu a dostatek místa na hlavu, ačkoliv koleny budou vyšší pasažéři lehce narážet do předních sedadel.
Motorizace
Srdcem vozu je přepracovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s technologií Millerova cyklu, nově navrženými spalovacími komorami a dvojím vstřikováním paliva. Tento motor, označovaný jako B48A20T2, dodává o 11 koní více než jeho předchůdce tedy 312 koní. Točivý moment klesl z 448 na 399 Nm, ale sedmistupňová dvouspojková převodovka nahradila starší osmistupňový automat s měničem točivého momentu a přináší svižnější řazení, a to zejména při podřazování. Z 0 na 100 se dostane ta 4,6 s.
Jízda a ovladatelnost
Navzdory větším rozměrům je Mini JCW díky adaptivnímu M podvozku a vyztužení věže tlumičů stále velmi hbitý. Oproti předchozí generaci také přibyla větší kola (až 20 palců) a lepší pneumatiky Pirelli P Zero, které umožňují laterální přetížení až 0,95 g. To je například více než Jaguar F-Type P450.
Jedním z největších zlepšení je odstranění pneumatik run-flat, což zlepšilo komfort. I tak však zůstává podvozek na velkých kolech spíše tvrdší. Bohužel řízení postrádá přímý pocit a zpětnou vazbu, kterou by člověk od sportovního auta očekával.
Verdikt
Navzdory vyšší ceně ale JCW zůstává dobrým kompromisem mezi stylem, výkonem a praktičností. Mini sice roste a mění svůj charakter, ale stále dokáže nabídnout nefalšovanou radost z jízdy, která je pro tuto značku ikonická.