Těžkotonážní pick-upy RAM prošly důkladnou modernizací, která zahrnuje nový design, vylepšený interiér i špičkové technologie. Rok 2025 bude pro USA ve znamení tvrdých motorů, které se nezaleknou žádného terénu.
Zatímco lehká verze RAM 1500 prošla faceliftem již na modelový rok 2025, zájemci o skutečného pracanta museli čekat déle. Nyní však RAM odhalil nové modely 2500 a 3500, které se dočkaly podobných změn jako jejich menší bratři. Hlavními novinkami jsou úpravy pohonných jednotek, modernější vzhled, nové prvky v interiéru a pokročilé technologie, včetně bezpečnostních systémů.
Benzín, nebo diesel
I v roce 2025 si zákazníci mohou vybrat mezi benzínovou a naftovou verzí. Benzínový motor zastupuje osvědčený 6,4litrový Hemi V8 s výkonem 405 koní a točivým momentem 582 Nm. Většina zákazníků HD modelů (podle Ramu 70 %) však dává přednost dieselové variantě. A právě legendární 6,7litrový řadový šestiválec Cummins prošel rozsáhlými úpravami.
Dříve byl Cummins nabízen ve standardní a výkonnější „high-output“ verzi, která byla dostupná pouze pro model 3500. Pro rok 2025 však RAM umožnil objednat výkonnější Cummins i do nižších řad 2500. Tento nový high-output motor nyní nabízí 430 koní, zatímco jeho obrovský točivý moment 1458 Nm zůstává beze změny.
Maximální tažná kapacita se však nepatrně snížila na 16 610 kg u modelu s high-output Cumminsem, což je o 218 kg méně než u předchozí generace. Tato změna je způsobena novou automatickou převodovkou TorqueFlite HD s osmi stupni. Zatímco předchozí motor byl spárován se zastaralou šestistupňovou převodovkou, nový model slibuje lepší účinnost, nižší otáčky při jízdě po dálnici a pohodlnější ovládání.
Design
Přední část nových modelů se setkala s různorodými reakcemi. Podobně jako u předchozí generace si vozy zachovávají robustní čelní profil, ale každý stupeň výbavy přidává své vlastní prvky. Verze Tradesman a off-roadová Rebel dostaly černé masky chladiče, zatímco luxusnější modely Longhorn a Laramie vsadily na chrom. Standardem jsou přepracované LED světlomety ve dvou úrovních výbavy a zadní světla ve tvaru „C“.
Uvnitř kabiny se odehrála podobná revoluce jako u lehké řady RAM 1500. Mezi hlavní změny patří digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce, větší infotainment displej s úhlopříčkou 14,5 palce a nový 10,3palcový displej pro spolujezdce. Vylepšené materiály najdeme u verzí Tradesman, Big Horn, Laramie a Limited, přičemž některé výbavy nabízejí i nové barevné kombinace interiéru.
Verdikt
Ceny začínají v přepočtu na částce 1 049 000 korun za model RAM 2500 a 1 072 000 korun za model RAM 3500. Do showroomů v USA se nové kusy dostanou během následujících měsíců.