Automobilka VW vstupuje do 50. výročí svého nejvíce známého modelu. Golf si získal srdce mnoha řidičů. Do důchodu se rozhodně nechystá. Nejnovější verze nabízí zcela unikátní technologie, skvělý výkon a v neposlední řadě praktičnost, která je pro tento hatchback tolik typická. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane zcela nové vozidlo, které bude sloužit pěknou řádku let.
Sama firma VW o svém modelu mluví slovy: „Golf slaví 50leté jubileum, které projevuje svěžím designem, zlepšenými funkcemi a zvýšeným výkonem.“ Přesně tyto faktory se staly pro nejnovější verzi zcela zásadními. Navíc se zákazníci mohou rozhodnout mezi řadou výbav, kterých je 11. Vybere si tedy skutečně každý. K mání je i verze GTI, kterou ocení převážně ti, kteří potřebují pod sedadlem cítit tah zběsilého počtu koní. Navíc se na prodejny dostává i hybridní varianta. Ta udělá radost všem, kteří preferují úspornost.
Cena, jak jsme si již řekli, není právě nejnižší. VW ale už dávno nepatří do kategorie lidových vozů. Abychom si mohli pořídit základní výbavu s ještě „základnějším“ výkonem, budeme si muset připravit alespoň 550 000 korun. To je opravdu hodně a za podobnou části bychom například u značky KIA dostali zcela vybavený vůz. Čím výše půjdeme, tím více peněz pochopitelně zaplatíme. Dostat se můžeme až a na 875 000 korun za R-Line. Pojďme se tedy podívat, co si pro nás VW připravil.
Design
Co se exteriéru týče, firma nešetří chválou. Vzhled popisuje slovy: „Vše ve vzájemné harmonii. Nový Golf zapůsobí díky osvětlenému logu Volkswagen a elegantním nárazníkům. Prvkem, který na sebe přitahuje pozornost, jsou také nové světlomety a zadní světla s volitelnými dynamickými směrovkami. LED světlomety jsou protáhlejší, opticky výraznější a zužují se směrem ke středu vozu.“ Celkově lze říci, že Golf působí mnohem více agresivně než kdy předtím.
Ani interiér chvále neunikl. „Nové potahy sedadel z látky nebo z mikrovlákna ArtVelours a středová konzola ve vysokém lesku dodávají interiéru nového vozu Golf ještě více exkluzivity,“ komentuje VW. Řidič má o všem přehled na 12,9palcové obrazovce. Nový designový jazyk automobilky dokáže opravdu nadchnout.
Motorizace
Základní motorem je 1,5litrový čtyřválec o výkonu 115 koní. Jeho výkon se může navýšit na 150 koní. Dvoulitrový diesel zvládne 115 koní a hybrid vyrobí stejný výkon, jako TSI, tedy 115 a 150 koní. Plug-in Hybrid GTE nabízí až 180 koní. GTI je s hodnotu 265 koní naprostým vrcholem. Překoná ho jen dvoulitrový motor modelu GTI Clubsport. Ten zvládne až 300 koní.
Verdikt
Unikátní model Golf rozhodně nezmizí z prodejen. VW ví, co lidé chtějí. Je to Golf.