Jedna z nejznámějších automobilek světa Lamborghini proměnila své logo. Odkazuje převážně na udržitelnost a jednoduchost. Převádění znaků do jednodušších podob se stalo trendem, kterému propadla většina automobilek. Na své si přišla například Škoda nebo také francouzský Citroën. Jaký příběh se skrývá za výraznou úpravou značky, která svými sporťáky dobyla svět?
Jednoduchost, přehlednost, jednoznačnost, čitelnost. Automobilka Lamborghini se pochlubila novým logem, které následuje všechny tyto zmíněné aspekty. Na první pohled je jasné, že se Lamborghini drželo světového trendu, který nařizuje oprostit se od složitých tvarů a zaměřit se na 2D podobu znaku. Například Škoda šla tak daleko, že klasický znak je postupně nahrazován prostým nápisem. Lamborghini tyto ambice zatím nejeví. Co je ovšem jasné, tak je snaha oprostit se od dvě dekády trvající identity a zaměřit se na budoucnost. Ta bude dost možná elektrická.
Opravdu nastala změna?
Mnoho fanoušků se ozývá, že změna není tak markantní, jak ji automobilka vykresluje. V komentářích se objevují jak slovní narážky, tak například memes, které vyobrazují totožné obrázky s popiskem „Before x After“, tedy předtím a potom. Další se nechávají slyšet například s komentáři typu: „Lidi, ještě není duben.“ O aprílový žert se ale rozhodně nejedná. Lamborghini myslí změnu zcela vážně a domnívá se, že nové logo s sebou přinese i nový pohled na budoucnost.
Vzhled loga
Znak se proměnil v tom smyslu, že z něj zmizely všechny barvy. Kombinace zlaté a černé, která celých 20 let zdobila vozy i merch automobilky, byla nahrazena kombinací bílé a černé. Marně bychom hledali stínování, které bylo pro minulou podobu znaku tolik typické. I to je součást zjednodušování, které Lamborghini razí. Výrobci navíc tvrdí, že vzhled je sice minimalistický, zato pořád výrazný. Barvy se ovšem mění. Můžeme se setkat i s krémovou.
Symbolika
Jednoduchost má značit čistotu automobilky, která se zaměřuje na dokonalá sportovní auta. Můžeme se navíc dozvědět, že změna značí také odhodlání a připravenost čelit výzvám budoucnosti. Lamborghini se nechalo slyšet, že: „Je to strategická změna, která dokonale ladí s programem Direzione Cor Tauri, který vytváří novou pozici Lamborghini na trhu.“
Verdikt
Přestože se ozývají negativní komentáře a hlasy fanoušků, Lamborghini se nenechává zviklat. Nové logo představuje jasnou budoucnost. Automobilka má nakročeno správným směrem.