Mercedes-Benz se vytasil s novou verzí slavného modelu G. Na silnici ale nebude budit takový rozruch, na jaký jsme byli zvyklí. Proč? Pod kapotou najdeme elektrický motor. Pokrok jde dopředu a německá firma s hvězdou ve znaku je jednou z těch, které se zavázaly uspíšit pokrok elektrického pohonu. Pojďme se podívat, jak symbol síly a nezničitelnosti funguje pod elektrickou taktovkou.
Klasické „géčko“ nás pokaždé dostane svou houževnatou povahou. Je to sice stále auto za několik milionů korun, takže zapovězené veliké části populace, na druhou stranu je ale skutečně nezničitelné. Masivní motor, tvrdá karoserie, kvalitní zpracování všech prvků interiéru. Co se tedy stane, když do tohoto titána nacpeme elektrický motor? Cena se příliš nevzdálí od původní spalovací verze. To je důležité připomenout. Celkově to vypadá, že si bude model elektrické třídy G stát na trhu velice dobře.
Cena v základu za model 580 G s technologií EQ začíná na cca 3,6 milionech korun. To je optimální cena za Mercedes-Benz G. Pokud si ovšem budeme chtít dopřát nějaké ty prvky navíc, rozhodně se pořádně prohneme. Budeme si chtít zvolit jiný lak? 18 000 korun. Budeme si chtít dát na vozidlo sadu označení manufaktury? 20 000 korun. Takto bychom mohli pokračovat až na vyšší řády milionů korun. Inu, model G EQ skutečně není pro všechny. Pojďme se tedy podívat, za co si platíme.
Design
Vzhled komentuje firma slovy: „Zcela nová elektrická Třída G je odvážným skokem do elektrické éry. Je věrná ikonickému duchu Třídy G s revolučním elektrickým výkonem. Terénní vozidlo. Elektrizující.“ Hlavní změna přichází samozřejmě na přední části. Maska je „slepá“, mříž byla nahrazena černou lištou. Zajímavou změnou jsou i aerodynamická kola. Zadní futrál na rezervu pochopitelně nezmizel.
Interiér nás dostane svou nadčasovostí. Změna se dotkla převážně volantu. Ten nabral mnohem propracovanějšího ergonomického tvaru. Po stranách si vychutnáme luxus v podobě dekoru dřeva. Veliká okna zajišťují dostatek rozhledu.
Motorizace
Pod kapotou třímá elektrický motor, který dokáže vyprodukovat až 587 koní a krouticí moment 1164 Nm. Tohle nejsou klasické hodnoty. Tyhle trestají asfalt. Dojezd dosahuje 473 km a na 80 % baterii dobijeme za 32 min.
Verdikt
Sice dražší, ale opět nezničitelné. Model G nás skutečně překvapil.