V USA bychom firmě Indian našli jen těžko konkurenci. O trh se dělí výhradně s Harley-Davidson. Dnes se podíváme na model Scout Classic. Tahle kráska nás zaujme hlavně svým designem a smyslem pro ctění tradic. Přestože se na motorce podepsaly výdobytky moderní doby, stále budeme mít pocit, že v motorce žije duch 60. let. Cena odpovídá kvalitě.
Na první pohled ušlechtilý stroj, který si zaslouží obdiv. Majestátní velikost, ladné křivky, veliké množství doplňků. To a mnohem více nabízí motorka Indian Scout Classic. V rámu je zasazený masivní motor, který dokáže zákazníky nadchnout robustním výkonem, koncovky výfuku se zase starají o respekt budící zvuk. Sama firma o modelu říká, že se jedná o jedinečnou ikonu pro opravdové legendy. Zároveň motorka nabízí dostatek prostoru pro naši vlastní fantazii. Personalizace je úchvatná.
Ceny u modelů značky Indian pokaždé odpovídají kvalitě, kterou s sebou zákonitě přináší. Ani model Scout Classic není výjimkou. Za základní verzi proto zaplatíme cca 430 000 korun. Pokud si to snad zdá někomu hodně, musí si uvědomit, že tahle motorka rozhodně není na dvě sezóny. Jendou se nás budou vnoučata ptát, jestli si taky jednou budou moci sjet. Scout Classic zkrátka představuje spolehlivost, jistotu, a hlavně pořádnou porci zážitků. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Firma Indian si v oblasti vzhledu svého modelu Scout Classic rozhodně věří. není divu. Daří se jí totiž kombinovat klasiku, která je typická pro motorky Indian, s požadavky na moderní technologie. Vše dohromady krásně ladí. Výrobci komentují vzhled slovy: „Jméno se stoletou historií. Zážitek s nádechem starých časů. V modelu Scout se spojuje tradiční design s moderním výkonem a jízdními vlastnostmi pro opravdové jezdce s americkým stylem.“
Specifikace
243 kg vážící motorka zajišťuje stabilitu, a to převážně díky své ergonomii. O přední odpružení se stará vidlice se zdvihem 120 mm, o zadní pak dvojité tlumiče 76 mm. Přední i zadní brzdy kočírují single kotouče o rozměrech 298 mm. Kola nabrala shodných 16 palců.
Motorizace
V rámu bije srdce kapalinou chlazeného V-Twin motoru o obsahu 1250 cc. Výsledný výkon je tak 105 koní a krouticí moment až 108 Nm. ideální hodnoty.
Verdikt
Indian zkrátka ví, jak se dělají motorky. Scout Classic je toho důkazem.