Horor zažili cestující během letu z Londýna do Singapuru. Boeing 777 společnosti Singapur Airlines narazil na tropickou bouři a silné turbulence způsobily smrt jednoho z cestujících. Co se na palubě stroje přesně dělo, není jasné, turbulence většinou nebezpečné nejsou a personál je vycvičen podobné situace zvládat. Informují o tom Daily Star a BBC.
Letadlo Boeing 777 včera v noci vzlétlo z ranveje v Londýně. Poklidný let pod kódovým označením SQ321 se zřejmě podle listu Daily Star změnil v peklo, i když není úplně jasné, co se na palubě stroje dělo.
Piloty přiměla dráhu letu odklonit tropická bouře na mezinárodní letiště Suvarnabhumi v Bangkoku. Letadlo hned po přistání obklopily sanitky a zdravotníci, napsal server BBC News. Na palubě byl totiž jeden mrtvý a 30 zraněných.
One dead as London-Singapore flight hit by turbulencehttps://t.co/y5JHaYvL4F pic.twitter.com/Q5Nhv4DOb6
— Daily News (@DailyNews_lk) May 21, 2024
„Let Singapur Airlines z Londýna do Singapuru #SQ321 dne 20. května 2024 na své trase narazil na silné turbulence. Letadlo bylo odkloněno do Bangkoku a přistálo 15:45 místního času 21. května 2024,“ stálo v prohlášení aerolinek.
„Můžeme potvrdit, že na palubě Boeingu 777-300ER jsou zranění, jedno je fatální. Na palubě bylo celkem 2011 pasažérů a 18 členů posádky. Singapure Airlines vyjadřují nejhlubší soustrast rodině zesnulého,“ napsala společnost na sociální síti Facebook.
Hlavně se připoutat
Turbulence mohou být nepříjemné a u pasažérů trpícími strachem z létání mohou vyvolat obavy nebo stavy úzkosti. Samy o sobě však většinou nebezpečné pro konstrukci letadla nebo pasažéry nejsou. Málo kdy dochází ke zranění, natož úmrtí.
„Silné turbulence však mohou být dramatičtější a mohou vést k těžkým zraněním nebo bohužel v tomto případě úmrtím,“ doplnil expert na všeobecné letectví John Strickland. Piloti mají prostředky k tomu výskyt turbulencí předpovídat.
Personál každého letadla je vyškolen tak, aby zvládal na turbulence a další překážky během letu rychle a rozhodně reagovat, upozornil Strickland. V některých oblastech však mohou být turbulence nepředvídatelné a náhlé.
„Ne nadarmo doporučují aerolinky mít bezpečnostní pásy alespoň volně zapnuté po celou dobu letu, ať už je dlouhý, nebo krátký,“ řekl Strickland. Rozhodně však platí, že pokud pilot oznámí hrozbu turbulencí, každý si musí zapnout bezpečnostní pás.