Ubisoft se opět ocitl pod drobnohledem fanoušků i kritiků. Tentokrát kvůli vyjádření veterána série Marc -Alexise Côtého, který odhalil, že zhruba polovina vývojářského týmu Assassin’s Creed Shadows nikdy předtím na žádné hře nepracovala. Tato slova přišla v době, kdy je vývoj dalšího dílu této ikonické série už tak poznamenán kontroverzemi a odklady.
Přípravy na uvedení Assassin’s Creed Shadows, ambiciózního titulu plánovaného až na rok 2025, rozhodně neprobíhají hladce. Jsme svědky všeho, od masivních odchodů zaměstnanců v Ubisoftu až po zpoždění vydání a kritiku z řad fanoušků na sociálních sítích. Nová kapitola této slavné série čelí nemalým výzvám.
Ready to strike from the shadows?
Learn more about the stealth mechanics of Assassin's Creed Shadows in this new gameplay overview article, brought to you with commentaries from the Dev Team.https://t.co/n0ASWovHgI #AssassinsCreed pic.twitter.com/6CLE0pBNFs
— Assassin's Creed (@assassinscreed) November 21, 2024
Jak informoval server Dexerto, Côté vystoupil na zářijovém External Development Summitu 2024, kde přiznal, že mnoho nových členů týmu nemá zkušenosti nejen s vývojem tak rozsáhlé hry, ale vůbec s tvorbou her jako takovou. To vneslo do řad fanoušků hodně nejistoty. „Polovina týmu, která staví Assassin’s Creed, tvoří hru poprvé,“ řekl Côté otevřeně. „Musíte jim vysvětlit, že i když si teď myslí, že ta hra vypadá jako nejhorší věc, jakou kdy viděli, dostaneme se tam. Bude dobrá. Vždy to tak bylo.“
„Hra je špatná, dokud není dobrá“
Marc-Alexis Côté má za sebou téměř dvacetiletou kariéru v Ubisoftu a na Assassin’s Creed pracoval již od jeho prvních dílů. Na summitu se podělil o příběh z vlastní zkušenosti, kdy si jako mladý vývojář myslel, že žádný projekt nedokáže být dokončen včas. „Pamatuji si, jak jsem v červenci pracoval na Assassin’s Creed, který měl vyjít v říjnu, a říkal si, že to nejde stihnout. A pak ta hra dostala přes 90 na Metacriticu,“ dodal s úsměvem.
Côté zdůraznil, že vývoj her je náročný proces, ve kterém se mnohé věci spojí až na poslední chvíli. Podle něj je klíčové být transparentní a udržovat důvěru fanoušků.
Proč tolik nováčků?
Ubisoft čelí turbulentnímu období nejen na poli herního vývoje, ale také z hlediska personálních změn. Od roku 2022 společnost opustilo přibližně 1 700 zaměstnanců, ať už z důvodu propouštění, nebo přirozeného odlivu pracovníků. To znamená, že na klíčových pozicích často nastupují méně zkušení a levnější vývojáři, kteří nahrazují veterány.
Pořád je naděje
Côtého prohlášení „Hra je špatná, dokud není dobrá“ je připomínkou, že proces tvorby her není nikdy přímočarý. Pro fanoušky to může být varování, ale zároveň i naděje, že navzdory problémům Ubisoft znovu dokáže doručit kvalitní titul, který si získá jejich přízeň.