Automobilka Tesla oznámila velkou svolávací akci v USA. Týká se téměř 700 tisíc vozidel, včetně modelů 3, Y a Cybertrucku. Problém spočívá v systému monitorování tlaku v pneumatikách, který nemusí správně upozorňovat na nízký tlak.
Tesla oznámila svolání 694 304 vozidel kvůli závadě na systému monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS). Problém spočívá v tom, že varovné světlo nemusí zůstat rozsvícené mezi jednotlivými jízdami, což může řidiče mylně informovat o stavu pneumatik. Tato závada zvyšuje riziko nehody, uvedla automobilka. Podle agentury Reuters se problém týká modelů 3, Y a také nového Cybertrucku.
Tesla’s Latest Recall Affects 700,000 Cars—Safety Notices Affected 2.7 Million Vehicles In 2024https://t.co/oC2ZuqyqE2 pic.twitter.com/oePyzt8uub
— Forbes (@Forbes) December 20, 2024
Automobilka již začala pracovat na řešení. Pro opravu závady poskytne software, který se do vozidel nainstaluje prostřednictvím aktualizace na dálku. Tesla uvedla, že tato metoda je standardní, neboť většinu technických problémů řeší právě aktualizacemi softwaru, což eliminuje nutnost návštěvy servisů.
Pro Cybertruck je to však další komplikace v řadě. Podle agentury AP je tato svolávací akce již sedmou v letošním roce. Jen v listopadu Tesla svolala 2 400 těchto elektrických pickupů kvůli vadné součástce, která mohla způsobit ztrátu výkonu. Přestože se model začal vyrábět s dvouletým zpožděním, jeho první majitelé ho obdrželi až na konci roku 2023.
Tesla letos čelila několika dalším velkým svolávacím akcím. V červenci například stáhla přes 1,8 milionu vozidel kvůli problému s kapotou, která mohla zvýšit riziko nehody. V únoru zase svolala více než 2 miliony vozů v USA, protože některá varovná světla na přístrojové desce byla příliš malá.
Z dat společnosti BizzyCar, které cituje Reuters, vyplývá, že Tesla měla v prvních třech čtvrtletích roku 2024 nejvíce svolávacích akcí ze všech automobilových značek v USA. Přesto většina těchto problémů byla řešena softwarově. Výhodou této strategie je rychlejší oprava a menší zatížení servisních středisek, ale počet svolávacích akcí ukazuje na možnou systémovou slabinu v kvalitě některých komponent Tesly.