Audi S3 prošlo poslední výraznou modernizací v roce 2022, ale pro modelový rok 2025 dostává další vylepšení. Na první pohled se to nemusí zdát, ale pod povrchem se skrývá několik zajímavých novinek.
Zvenku zůstávají úpravy u Audi S3 spíše kosmetické. Přední a zadní světla mají lehce přepracovaný design, maska chladiče je nyní obklopena prvky v barvě karoserie a zadní difuzor je výraznější. Uvnitř se změny soustředí na atmosféru – přibylo ambientní osvětlení a nový volič převodovky.
Změny nejsou vidět na první pohled
Skutečné změny se ale odehrávají pod kapotou a v oblasti jízdní dynamiky. Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nyní disponuje výkonem 328 koní a točivým momentem 400 Nm, což představuje nárůst o 22 koní oproti předchozímu modelu. Díky nové funkci pre-load, která udržuje turbo v pohotovosti i při menší zátěži, reaguje motor svižněji a nabízí rychlejší akceleraci. Síla se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, přičemž Audi slibuje až o 50 % rychlejší řazení při plném plynu.
Technologie z RS3 pro lepší ovladatelnost
Největší novinkou je aktivní diferenciál mezi zadními koly, který je převzatý z výkonnějšího modelu RS3. Tento systém dokáže poslat veškerou sílu zadní nápravy na jedno kolo, což výrazně vylepšuje stabilitu v zatáčkách. Při dynamické jízdě se tak minimalizuje nedotáčivost a vůz působí agilněji.
Podle serveru Car and Driver na úzkých a zvlněných silnicích vůz vyniká přesným řízením a jistotou v zatáčkách. Při ostrém brzdění před zatáčkou bylo možné slyšet tlumené praskání z výfuku, zatímco aktivní diferenciál pomáhal s nájezdem do oblouku. Při výjezdu z něj pak auto ochotně akcelerovalo, bez zbytečné dramatizace či potřeby korekce.
Všestranný sportovní sedan
Navzdory sportovnímu naladění zůstává Audi S3 skvělým společníkem i pro běžné cestování. Podvozek není zbytečně tvrdý a i když je uvnitř slyšet více hluku od vozovky, celková akustická izolace kabiny zůstává na solidní úrovni. Díky kompaktním rozměrům se vůz snadno ovládá i ve městě a parkování je hračka, a to i bez spoléhání na senzory a kamery.
Verdikt
Celkově vzato, Audi S3 zůstává atraktivní volbou mezi kompaktními sportovními sedany, a díky letošním vylepšením je ještě lepší než dříve. Nabízí ideální kombinaci luxusu a sportovního charakteru, který je přístupnější než extrémní RS3, ale stále dostatečně vzrušující pro náročné řidiče.