Do roku 2022 nás společnost Yamaha vybavila strojem jako stvořeným pro rychlou jízdu. R7 je mašina, která i s průměrným výkonem září. Ocenit musíme převážně vzhled. Na tom výrobci silně zapracovali a my tak dostáváme stroj za přijatelné peníze, který by strčil do kapsy kdejaké rivaly ze stáje Honda nebo KTM. Tahle tmavě modrá střela rozhodně nezklame.
Kromě vzhledu si výrobci dali velice záležet na vlastnostech tohoto stroje. R7 disponuje nemalým počtem novinek, které nám usnadní jízdu a zároveň otevřou bránu do zcela nové dimenze agresivní jízdy. Neskutečně hbitý motocykl, který poslouchá na slovo. Toto byl záměr firmy Yamaha a objektivně musíme přiznat, že se silně přiblížila cíli. K naprosté dokonalosti chybí jen pár detailů, které ovšem neovlivňují řízení. Mezi takovými je i výkon. Motorka by se ráda předvedla, občas jí ale dojde dech.
Design
R7 se vyznačuje silně sportovní ergonomií. Takto by podle nás měla vypadat závodní motorka. Nejedná se o žádného naháče, vše je schované pod pořádnou dávkou plastu. Nejvíce tomuto stroji sluší temně modrá barva, která přidává na tajemnosti. Na první pohled motorka budí šílený respekt.
Klasická závodní „zalehávačka“. Takto bychom asi R7 popsali nejsnadnějším způsobem. Posed v sedle, které se od země vzdálilo o 835 mm, vypadá velice agresivně. Na motorce budeme skutečně ležet více než na jiných strojích. Na stabilitě to ovšem neubírá, navíc nás podpoří hmotnost 188 kg. Jako další model řady R dostala 7 přepracované odpružení. To funguje dokonale.
Rychlá jízda se neobejde bez kvalitního brzdění. Dva kotouče vpředu (300 mm), jeden vzadu o rozměru 240 mm. Motorka opravdu dokáže zastavit téměř ne místě. Musíme mít proto na páčce velmi jemnou ruku. Silnice brázdíme na 17palcových kolech s krásným hvězdicovým tvarem. R7 2022 se prostě povedla.
Motor
Dvouválcový čtyřtakt chlazený kapalinou disponuje objemem 689 cc a výkonem 54 kW. Maximální krouticí moment se zde vyšplhal na 67 Nm. Kapacita nádrže 13 l je dostačující. 6stupňová převodovka se nabízí i ve variantě shortshift.
Verdikt
Přestože by si R7 zasloužila trochu více koníčků, jedná o neskutečně hbitou a vydařenou mašinu, kterou navíc pořídíme za 230 000 korun. Za závodní Yamahu je to férová nabídka.