Po mnoha letech si konečně řidiči opět přijdou na své. Trh zaplaví nové BMW M3 Touring, na které jsme tak dlouho čekali. Neskutečně tvrdé a výkonné auto, do kterého nacpeme nejeden nákup. Rodinný vůz, se kterým se nebudeme muset bát žádných výzev. Benzín, diesel, záleží na nás. BMW M3 je flexibilní, spolehlivé a neskutečně sexy.
Naposledy jsme o podobném voze slyšeli v roce 2010. Od té doby ušlo BMW veliký kus cesty a je proto vcelku vtipné tyto dva stroje porovnat. Nová M3 vypadá přesně tak, jak jsme si ji představovali. Design skvěle vystihl novou filozofii firmy a stroj tak vypadá více nebezpečně a prémiově. Exteriér se může pyšnit nemalým množstvím karbonu, což samozřejmě platí i pro kabinu. Ta navíc budí dojem závodního luxusu v celé své kráse.
The 503-hp @BMW M3 Touring combines practicality and performance: https://t.co/OEqfk7DnF4 pic.twitter.com/NEiuUbD0RP
— Car and Driver (@CARandDRIVER) June 27, 2022
Design
Exteriér jsme si vysnili přesně tak, jak se nám předvedl. Předek M3 se odehrává v novodobém stylu zvětšených ledvinek. Maska chladiče působí velice agresivním dojmem. Kromě již zmíněných „bobřích zubů“ musíme ocenit LED světlomety. Sekané tvary s ostrými konci jsou přesně to, co světla u BMW musí splňovat. Nárazník pak disponuje velkými průduchy pro snadnější proudění vzduchu.
Z boku nás okamžitě oslní paprsková kola z lehké slitiny. Přední 19 palců, zadní 20 palců. Za předním kolem se rozevírá štítek ve falešném průduchu. Zpětná zrcátka jsou pochopitelně obohacena karbonem. V zadní části vyniká převážně nárazník s titanovým výfukovým systémem. Zapomenout nesmíme ani na krásný černý spoiler. Pohotovostní hmotnost se vyšplhala na cca 1900 kg.
Interiér přesně padne sportovnímu duchu. Karbon, kůže. Sedačky jsou kombinací obou materiálů, a navíc ve skořepinovém tvaru. Jestli je toto rodinné auto, pak hodíme děcka do školy v rekordním čase. Kabina se prostě povedla. BMW rozumí potřebám svých zákazníků.
Motor
Třílitrový šestiválec o výkonu 375 kW. Těchto 510 koní se dokáže splašit s pomocí krouticího momentu 650 Nm. Maximální rychlost 250 km/h snad zůstane jen na papíře. Zrychlení 3,6 s je pouze o 0,1 s pomalejší než u sedanového sourozence. K dispozici bude, kvůli jediné možné variantně Competition, pouze automatická převodovka. Navíc dostaneme jedině xDrive. Můžeme si však elektronicky zapnout zadní náhon. Drifty mohou začít.
Verdikt
Extrémní a nebezpečné. Jedině takhle se dá popsat nové BMW M3 Touring. Prodej bude zahájen v listopadu tohoto roku. Je pravděpodobné, že 2 miliony korun nebudou stačit.