Nádherný sedan, který by rozhodně neurazil žádnou prezidentskou kolonu. Kia postavila model, který se vyrovná evropské kvalitě. Nejen cenou se Stinger přibližuje mnoha zajetým evropským značkám. Luxusní styl, nevšední pohodlí a materiály výborné kvality. Motor dostal pár koní navíc, a tak se výkon posunul na docela jinou úroveň.
Kia svou kvalitou přesahuje mnohé světové značky. Design se výrobci rozhodli nově dělat silně osobitě. Nový znak, LED světla atd. U nás po této automobilce sáhneme převážně kvůli ceně. Kia Sportage je v tomto ohledu nedostižná. Stinger se ovšem od standardu korejské společnosti oddělil. Nestojí zrovna malé peníze a také z pohledu pohodlí a technologií se posunul znatelně kupředu. Ovladatelnost na jedničku. Výkon nám zaručuje poctivou jízdu plnou adrenalinu. Stačí nasednout a jet.
@driversside and TWD Publisher Vince Bodiford team up to review the 2022 Kia Stinger. This is the coupe’s last hurrah sadly. #Kia #KiaStinger https://t.co/BQOzwYVUNs
— The Weekend Drive (@theweekenddrive) July 1, 2022
Design
Designéři si vyhráli s liniemi, na které vsadili tím největším dílem. Díky jejich propracovanosti budí už tak veliké auto ještě mohutnější dojem. Přední část byla navržena pod taktovkou sportovní agrese. Nový znak, maska chladiče v chromu. LED světla se lehce přibližují tvarům, na které jsme zvyklí u BMW. Nejvýraznějším se stal nárazník. Ostré tvary, kterými se vyznačují i průduchy, budí silný respekt.
Boku dominují 19palcová kola z lehké slitiny. Krásně padnou k celkové délce 4,83 m. Jejich rozvor se posunul na 2,9 m. Hmotnost se vyšplhala na 1,9 tuny. To zase není tolik na dlouhý sedan s velikým motorem. Zadní část skvěle završuje tuto sportovní etudu. LED světlomety spojené lištou, krásný znak Kia a masivní karbonový nárazník, ze kterého vyčnívají 4 koncovky výfuků. Takhle nějak má vypadat sportovní záď.
Interiér se drží hesla, že méně je více. Přestože všechno můžeme nastavit na dotykové obrazovce infotainmentu, která je krásně ostrá, nezmizela ani fyzická tlačítka pro ovládání teploty a klimatizace. Sportovní sedačky nabízí neobyčejné pohodlí a skvělou ergonomii. Tento sedan je sice koncipovaný pro 5 lidí, prostřední místo zadní řady je ale spíše za trest. Na dlouhé cesty svou velikostí zrovna koncipované není. Jinak je všude ovšem prostoru dostatek.
Motor
Šestiválec o obsahu 3,34 litru v benzínu dokáže vyprodukovat výkon 269 kW. Točivý moment 510 Nm je rovněž fantastickým výsledkem. Maximálně se s tímto vozem projedeme kolem 270 km/h a zrychlení se dostalo na 5,4 s. Čísla mluví za vše. Stinger je povedený závodník.
Verdikt
Pokud máme 1,4 milionu korun na základní verzi a sympatizujeme se značkou Kia, Stinger je model pro nás. Městský vůz, který se hodí i na dlouhé cesty. Manažeři by měli zpozornit. Kia se dere dopředu.