Pravděpodobně nejsilnější pickup, na který můžeme v životě narazit. Jedná se o nejvýkonnější model od značky RAM. 3500 je truck, který byl vyroben pro opravdové pracanty, kteří kromě stavebního materiálu občas potřebují přemístit například bagr, nebo polovinu vykáceného lesa. Extrémní výkon si na nic nehraje. Pohodlná kabina dostala hodně kůže navíc.
S trochou nadsázky umí tenhle stroj opravdu uvézt cokoli. Tažná kapacita 16 tun hovoří za vše. Nejsilnější motorizace značky RAM budí respekt už na první pohled. 3500 má zvednutou kabinu, prostorný plochý kufr a neuvěřitelně luxusní interiér. Výrobci si zřejmě řekli, že i pracovní auto může nabídnout pohodlí a chuť se za volant vracet. Podle zpracování jde říct, že RAM má neskutečný cit pro detail. Ať se bavíme o exteriérových prvcích nebo interiérových, všude najdeme něco, co nás zaujme.
Whether it is for work, sports, or a weekend project the 2022 Ram 3500 Dually has all the capabilities you need.#RamTrucks #Ram3500 #Dually #Phoenix #Arizona pic.twitter.com/To2GzdPyHw
— Bill Luke Phoenix (@BillLukeCJDR) July 6, 2022
Design
Do popředí se dostává úchvatná maska chladiče v chromu. Pocit, který v člověku vyvolává, je nepopsatelný. Chromovou lištou byla obepnuta i LED světla. Ta jsou rozdělena hned do několika segmentů, aby pokryla co nejširší rozptyl. Nárazník kvůli velikosti ani není třeba představovat. Celkově působí RAM z přední části velice majestátně. Pokud u některých trucků nebrání kapota výhledu, rozhodně nemluvíme o 3500. Tady si budeme muset za volantem delší dobu zvykat.
Zadní část je prostor, kde se pracuje. Na plochý kufr toho naskládáme opravdu hodně. Ford F-150 si pomohl vysouvacím schůdkem, RAM ale spoléhá na naši obratnost. Do tohoto prostoru je navíc možné zabudovat tažné zařízení pro zapojení karavanu nebo třeba kamionového přívěsu. Věřme nebo ne, RAM tohle uveze.
Kabina se rozhodně povedla. Výrobci si dali záležet na luxusu. Stále ale musí být patrné, že jde o pracovní auto pro tvrdé lidi. Na tuto poptávku tedy RAM odpovídá velice kvalitní kůží a látkou, které jsou protkány těmi nejpevnějšími švy. Další faktor, který nesměl zůstat pozadu, byla praktičnost. Během práce nesmíme ztrácet čas sklápěním sedaček, vše tedy vyřešíme jedním tahem páčky. Velice působivé.
Palubní deska spíše připomíná počítač raketoplánu. Naštěstí zde byla ponechána fyzická tlačítka. Bez nich by bylo ovládání značně nepraktické. Opěrka na ruku v abnormální velikosti poslouží na odkládání nápojů i notebooku. Míst na odkládání čehokoli je v kabině opravdu hodně.
Motor
Konečně věc, která tohle celé pohání. 6,4litový osmiválec, který dá dohromady 420 koní a neskutečných 1458 Nm točivého momentu. Už se nemusíme divit, že za tímhle truckem uvezeme kamion.
Verdikt
RAM 3500 2022 je dalším pokračovatelem slavné éry, která, doufejme, nikdy nezmizí. Trucky této společnosti můžeme považovat za skutečnou chloubu inženýrství.