Jedna z nejznámějších motocyklových firem Husqvarna se pyšní modelem po všech stránkách praktickým a povedeným. Vitpilen 401 je naháč s úžasnou ergonomií, drobnou hmotností a povedeným designem. Řadí se mezi nejúspěšnější modely pod 500 cc. Ideální stroj pro začátečníky, ale i pokročilé jezdce. Můžeme se na něj spolehnout i mimo město?
Husqvarna vyniká spolehlivostí. Její stroje vydrží mnohé, a tomi tam, kde ostatní končí. Vitpilen 401 se sice řadí mezi městské mazánky, dokážeme však na něm ujet i solidní kus cesty. Ergonomicky je ale přeci jen uzpůsoben kratším jízdám v městském prostředí. Disponuje vcelku výkonným motorem, který nás nenechá na holičkách. Motorka reaguje velice rychle. Posed je v ideální pozici v poměru k výšce řídítek, takže se s Vitpilenem sžijeme opravdu rychle.
Clean lines, classic design, sure-footed handling, and a punchy 373cc single-cylinder engine – to put it simply, our Vitpilen 401 promises a stylish and thrilling ride, wherever your destination.#HusqvarnaMotorcycles #RideHusky #GoRide #Vitpilen401 pic.twitter.com/lCOb32h7Hl
— Husqvarna Motorcycles (@Hqv_Motorcycles) July 24, 2022
Design
Vzhled se rodil pod taktovkou moderní poptávky. Lidé chtějí do měst stroj, který je vzdušný, lehký a výrazně se odlišuje od zbytku ostatních. Tady Vitpilen 401 beze sporu vyniká. Nízko posazená řídítka krásně rezonují s kulatým LED světlometem. Jízdní pozice je předkloněná a velice příjemná. Výška sedla se dostala na 835 mm. V pohodě zvládneme i delší cesty.
U vzhledově podobně laděného stroje bychom čekali litá kola. Tady ale Vitpilen 401 nabourává naše očekávání a dodává kola s výpletem. 17palcové krásky dokonale padnou do celkového rozložení. Severský design dokresluje nádrž s ikonickým štítkem 401. Stroj je zakončený výfukem od Akrapoviče. Krásný vzhled a pochopitelně i zvuk.
S vcelku slušným výkonem a hmotností pouze 151 kg si můžeme být jistí, že budeme na silnici slušně svištět. Z toho důvodu je zapotřebí zakomponovat dobrý brzdový systém. Tady Husqvarna sáhla po kotoučích 320 mm a 230 mm ByBre. Odpružení funguje báječně. Přední WP APEX 43 mm, zadní WP APEX Monoshock.
Motorizace
Jednoválec na silnicích pěkně svádí. Tenhle disponuje objemem 373 cc a výkonem 32 kW. Je chlazený kapalinou. Převodovka se 6 stupni reaguje rychle a hladce. Zde nemůžeme Husqvarně nic vytknout. Celkově hraje stroj krásně dohromady a je radost ho řídit.
Verdikt
Svezou se jak začátečníci, tak zkušení jezdci. Za řídítky tohohle stroje je zkrátka nekonečná zábava. Jednoválec a 151 kg pod sedlem je znát. Za 165 000 korun se nám do rukou dostane povedená a spolehlivá motorka.