Koncern VW se profiluje mnoha modely. Jeden z nejvíce oblíbených je T-Cross. Tenhle velký crossover totiž nabízí nejen praktičnost SUV. Svým vzrůstem sice předčí mnoho modelů, jinak se ale rovná autům jako Škoda Kamiq, nebo Karoq. Podle všeho si ho ale zamilujeme na první dobrou. Postará se o to převážně perfektní a příjemný interiér.
T-Cross přichází na trh ve dvou výbavách, které rozděluje poměrně široká finanční propast. S oběma ale zažijeme jízdy plné dobrodružství. Vcelku jednoduše se dostaneme kamkoli po městě, naložit ale můžeme i kola a vyjet za hranice našich domovů. Tohle malé SUV nás sice možná zklame výkonem, na dlouhých cestách ale spíše oceníme komfort, kterým disponuje jeho kabina. VW ví, jak se vyrábí stylový interiér. Přesně to je disciplína, ve které je tato automobilka společně se Škodou nedostižná.
Haf! I čtyřnozí členové rodiny si zamilují #tcross. #crossover #casnavylet #celarodina #nicetrip #volkswagen pic.twitter.com/KunDnMZA2O
— VolkswagenCZ (@VolkswagenCZ) January 23, 2021
Design
Zvenku nás tenhle crossover rozhodně nezklame. Přední maska chladiče přichází v pověstném stylu značky VW. Široké, podélné mřížování s nevelkým znakem uprostřed. Co nás rozhodně potěšilo, je nárazník. Díky němu a jeho ostrým tvarům působí exteriér mohutněji a agresivněji. LED světlomety nastoupily na značky se svými typickými ostrými úhly.
Kola dostala velikost 16-18 palců. Přestože by se to mohlo zdát jako maličké číslo, v poměru se zbytkem karoserie hraje krásně dohromady. Rozhodně nás baví ochranné lišty po celé délce. Oproti jiným značkám jsou sladěny barevně se zbytkem vozu a působí velice prémiově. Zadní část se vyznačuje světlomety spojenými černou lištou. Krásně tak ladí se spoilerem a nárazníkem. Také musíme T-Cross pochválit, že si nehraje s lacinými koncovkami výfuku, které beztak nikam nevedou.
Interiér nás pohltí a nepustí. Za volantem se skutečně budeme cítit jako doma. Palubní deska dostala krásné vzorování. Všechny funkce můžeme ovládat na volantu poslední generace, nebo na 8palcové obrazovce infotainmentu. Zvukový systém Beats nás doslova obklopí. Sedačky jsou více než pohodlné. Zavazadlový prostor sám o sobě nabízí objem 455 litrů. Ideální na dlouhé výlety.
Motor
Tohle malé SUV přichází, bohužel, pouze s jedničkovým motorem TSI. Je sice docela živý, ale pár koní navíc bychom rozhodně unesli. Výkon od 70 do 81 kW není nijak závratný.
Verdikt
V základu stojí R-Line s nejsilnějším motorem 750 000 korun. Připočítejme rozšíření výbavy a možná se pořádně prohneme. VW už prostě nikdy nebude lidová značka.