Dlouho jsme neměli ani tušení. Teprve před nedávnem unikla informace, že CFMOTO skutečně dokončuje model 450 SR. To, co dříve zůstávalo pouze konceptem a o čem se šuškalo mezi motocyklovými nadšenci, se konečně stalo skutečností. Firma CFMOTO zveřejnila fotografie a parametry motorky, která nenechá chladným žádného jezdce. Skvělý výkon, nádherný design.
CFMOTO se nejprve pustila do konceptu jménem SR-C21. Ten sliboval nový vzhled a technologie. Právě z něho se zrodila mašina jménem 450 SR. Motorka, která otevírá, podle slov firmy, brány do světa silných strojů se závodní DNA. Na nový model lze nahlížet i jako na nástupce pověstného motocyklu od CFMOTO s obsahem 400 cc. Výrobci kromě jiného slibují i perfektní akceleraci. Přestože se jedná o čínskou společnost, všichni víme, že motorky z jejích garáží opravdu stojí za to.
A few tweaks will likely have to be made in order to comply with A2 licensing guidelines. #CFMOTO #450SR
https://t.co/Q4p46kjEjk— RideApart (@RideApart) September 8, 2022
Design
Nová CFMOTO bude daleko více odpovídat závodním parametrům. Vzhled je velice agresivní a sportovní. Výrobci tak krásně podtrhli vcelku silný výkon, který dokáže dělat na silnici a okruhu určitě veliké věci. Design musel ovšem obecně ustoupit aerodynamice, což ale ničemu nevadí, naopak. Inženýři strávili mnoho času ve vzduchovém tunelu, kde pilně ladili všechny detaily. Výsledek stojí za to.
Barevně se firma rozhodla zužitkovat černou a rudou. I touto kombinací dává najevo, že nadcházející motocykl se bude na trati chovat mnohem více dravě. Hlavním prvkem se stala špičatá maska s LED světlomety. Hned za ní máme možnost mít o všem přehled na velice ostrém TFT displeji. Hned za sedlem, které se od země dostalo na výšku 795 mm, nás upoutá zadní rudý světlomet, který svým tvarem kopíruje linie toho předního.
Specifikace
Tenhle 168 kg vážící dravec disponuje nádrží o kapacitě 14 litrů, koly o velikosti 17 palců. Ty navíc zdobí rudá, tenká linka. Motorka bude dost tvrdá, což na dráze uvítáme. Přední vidlice dostala průměr 37 mm. Brzdový systém sáhl po značce Brembo. Přední jeden kotouč 320 mm, zadní kotouč 220 mm.
Motor
Dvouválec DOHC o objemu 450 cc. Tenhle mazlík vyprodukuje výkon až 37 kW a krouticí moment až 39 Nm. Bude to slušná nálož.
Verdikt
Stroj, který hodně zatopí konkurenci, i té, které by měl jít stranou (KTM). Až se dostane 450 SR na trh, zažije neskutečný boom.