Ford Maverick se od svého uvedení v roce 2022 stal nečekaným hitem. Cenově dostupný, úsporný a kompaktní pickup si rychle našel cestu k zákazníkům a překonal výrobní kapacity i očekávání samotné automobilky. Teď přichází v modernizované verzi pro modelový rok 2025 – s větší nabídkou variant, ale hlavně s hybridním pohonem s možností 4×4 a sportovním modelem Lobo.
Konečně hybrid s pohonem všech kol
Zákazníci po tom volali roky a Ford konečně vyslyšel jejich přání. Až doposud byl hybridní pohon dostupný pouze s předním náhonem. Kdo chtěl 4×4, musel sáhnout po dražší benzinové dvoulitrové verzi, která zároveň znamenala vyšší spotřebu.
V roce 2025 však podle Car and Driver přichází změna. Za příplatek 2 220 dolarů (v přepočtu cca 52 tisíc korun) lze pohon všech kol objednat i k hybridnímu modelu s výbavou XL a XLT. Ve vrcholné verzi Lariat je 4×4 standardem. Hybridní ústrojí využívá atmosférický 2.5litrový čtyřválec s kombinovaným výkonem 191 koní a podle EPA dosahuje kombinované spotřeby 3,8 l/100 km, i ve verzi s pohonem všech kol.
Nový Maverick Lobo
Druhou výraznou novinkou je varianta Maverick Lobo, která cílí na řidiče hledající styl a sportovní jízdní zážitek. Maverick Lobo se pyšní sníženým podvozkem, ostřejším řízením, vylepšenými brzdami a upraveným vzhledem. Motor zůstává stejný – přeplňovaný 2.0 EcoBoost s 250 koni – ale díky nižší hmotnosti a upravené sedmistupňové převodovce nabídne svižnější odezvu a agilnější jízdní projev.
Ve výbavě nechybí bodykit, sportovní nárazníky a unikátní 19palcová turbofanová kola. Interiér oživují kontrastní prošití a loga Lobo ve výplních sedadel. Zábavnou funkcí je tzv. „Lobo režim“, který umožní decentní přetáčení zadní nápravy díky zadnímu diferenciálu s vektorováním točivého momentu, převzatému z offroadové verze Tremor.
Lobo začíná na částce 36 850 dolarů (cca 860 000 korun), plně vybavená verze ale přesahuje hranici 42 000 dolarů (cca 958 000 korun).
Verdikt
Zatímco původní cena základní verze XL byla pod hranicí 25 000 dolarů, dnes už se blíží k 30 000 dolarům, tedy cca 684 000 korun. Ford sice přidal větší obrazovku a další výbavu, ale výsledná cena s příplatky snadno vystoupá do středních 30 tisíc.
Navzdory tomu zůstává Maverick stále velmi atraktivní volbou. Je praktický, úsporný, dobře ovladatelný a ve verzi 2025 nabízí širší možnosti konfigurace než kdy dřív. Ať už hledáte pracovní nástroj, ekologický pick-up do města, nebo zábavný sportovní vůz s ložnou plochou, Maverick má co nabídnout.