No, populárního. Alespoň v zámoří určitě. Evropa tyto typy ale zase tolik neřeší, proto se bude muset spokojit jen se slabší verzí.
První Ford série F vyjel z výrobní haly už ve 40. letech minulého století. A už tehdy se stal neskutečným hitem. Američtí automobiloví nadšenci skupovali nadupané pick-upy ve velkém a Ford se i díky této skutečnosti stal velikánem, co se produkce vozů týče.
Ford F-150, to už je záležitost trochu modernějších dob. Model s označením Raptor odkazuje na dravé ptáky z období, kdy ještě po zemi pobíhali dinosauři. A přesně k takovému účelu je auto stvořeno. Žádné silnice ve velkoměstě, ba naopak. Ford se má vyžívat zejména v jízdě po nezpevněných cestách.
Třetí generaci Raptoru by k tomu měl sloužit nadupaný šestiválec. 3,5litrový přeplňovaný zážehový motor své specifikace zatím dokonale nezná, spekuluje se ale o síle 450 koní. Přesně tak, jak tomu bylo už dříve.
Ford ale odtajnil, že chystá i verzi R, která už v minulých generacích sklízela velké úspěchy. Tehdy auto pohánělo 760 koňských sil, tedy o více než 300 oproti „standartu“. Automobilka tedy slibuje vylepšení a návrat k osmiválci.
Tedy pokud mluvíme o Severní Americe, tedy Mekce pick-upů. Jinde tohle spojení moc nefunguje. Hlavně Evropané služeb těchto menších dodávek nevyužívají. O právě to se odrazí na nabídce. Na starém kontinentě bude dostupný jen „standartní“ model, tedy ten, který pohání motor se šestiválcem.
Než ale přijde na svět V8čka, budou se muset s 6 válci spokojit všichni. Pojďme si tak F-150 Raptor trochu blíže představit. Propracovanější systém motoru, nový výfuk, tlumiče nebo software pomáhající řidiči s náročnými situacemi v terénu. Řidič bude dokonce moct využít i systém Baja, který odkazuje na závod Baja 1000, kde se Ford představil už na začátku minulého desetiletí.
Pick-up bude prvním svého druhu, který bude využívat služeb 37palcových kol, čímž se světlá výška dostane až na hodnotu 33,2 centimetrů. Kolos dorazí na americký trh v létě a do Evropy se dostane o něco později. Kdy spatří světlo světa verze R, to zatím vědí jen výrobci.