Společnost Google oznámila přepracování svého vyhledávače, aby uživatelům umožnila přirozenější vyhledávání informací. Za tímto účelem zavádí společnost řadu nových funkcí, které z používání vyhledávání udělají vizuálnější zážitek. Informoval o tom server TechCrunch.
Oznámení následuje po zveřejnění interního průzkumu společnosti Google na začátku tohoto roku, který ukázal, že mladí lidé začali místo vyhledávání na Googlu používat jiné služby, například TikTok a Instagram. Google se nyní snaží najít přirozenější a vizuálnější způsoby zadávání vyhledávání a získávání výsledků.
Jedna z nových funkcí zavede zkratky k některým užitečným nástrojům přímo na domovské obrazovce aplikace Google pod vyhledávacím polem. Zde se uživatelům zobrazí tlačítka, která jim umožní provádět rychlé akce. A to například překlad textu pomocí fotoaparátu, řešení domácího úkolu z matematiky, identifikace hudby nebo například nakupování podle snímků obrazovky.
Některé z nich jsou zjevně určeny mladšímu publiku. Tlačítka většinou neodkazují na nové funkce, ale na služby společnosti Google, které možná nejsou tak známé, jak by mohly být, protože v minulosti nebyly nutně dobře zvýrazněny.
Google také začíná celosvětově zavádět novou funkci multisearch, díky které můžete vyhledávat pomocí obrázku a následně jej upravovat pomocí textu. Například vyfotíte zelené šaty, které se vám líbí, a zadáte „ve fialové barvě“.
Nové návrhy automatického dokončování
Další změna zlepší nástroje pro zpřesnění vyhledávání. A to tak, že rozšíří stávající seznam návrhů automatického dokončování o tlačítka pod vyhledávacím polem, která vám pomohou proniknout do různých dílčích témat. Pokud například hledáte nějaké místo nebo dovolenkovou destinaci, mohou vám tlačítka nabídnout témata jako kultura, historie, počasí nebo další věci, které byste mohli potřebovat vědět.
Největší změnou, která se chystá ve vyhledávání Google, je ale způsob, jakým bude uživatelům prezentovat informace u některých výsledků vyhledávání. Google sice neopouští klasický seznam modrých odkazů, ale přidává nové informační boxy.
Při vyhledávání místa můžete například najít fotografie, malou mapu s polohou, pokyny, počasí a dokonce i krátká videa. Ty nejsou prezentovány jako seznam odkazů nebo v textovém formátu, ale v barevných blocích ve stylu karet proložených videi a obrázky.
Tato vizuální aktualizace však neovlivní všechny výsledky vyhledávání Google. Místo toho se začne objevovat na stránkách s výsledky vyhledávání, kde by vizuální formát byl užitečnější, například při vyhledávání v oblasti cestování.