Veřejný testovací server (PTR) Diablo 4 dal hráčům možnost vyzkoušet nový obsah osmé sezóny. Většina se shoduje na jednom hlavním problému: třídy ve hře postupně ztrácejí svou identitu.
Aby Diablo 4 zůstalo aktuální a přitažlivé, vývojáři každý nový sezónní update obohacují o nějaký unikátní mechanický prvek, který má přidat na variabilitě buildů, nabídnout hráčům nové cíle a změnit způsoby, jakými interagují se základními herními mechanikami. Na papíře to zní dobře, ale v praxi se ukazuje, že mnohé ze sezónních schopností nejsou v souladu s tím, proč si hráči původně vybrali svou třídu.
Zatímco některé nové prvky výrazně zvyšují celkovou sílu postavy, hráči by uvítali spíše mechaniky, které posilují jejich specifickou herní roli. Namísto například posíleného seku sekerou se tak v osmé sezóně setkáváme s novými schopnostmi, které působí univerzálně napříč všemi třídami a vyvolávají například laserové paprsky.
Třídy v Diablo 4 ztrácejí jedinečnost
Při vydání bylo Diablo 4 chváleno za rozmanitost tříd a možnost hluboké úpravy buildů. Systém hry umožňoval hráčům investovat do dovedností podle vlastních preferencí a kombinovat je s pasivními bonusy. Kromě toho se čas od času objevil exkluzivní legendární předmět, který zcela změnil styl hraní určité schopnosti.
Takové prvky sice stále existují, ale sezónní mechaniky postupně přebírají hlavní roli ve vytváření optimálních buildů. V osmé sezóně vývojáři přidali 24 bossovských schopností, které mohou využít všechny třídy. Ty nejmocnější z nich pak zásadně mění hratelnost.
Například se podívejme na Belialovy oční paprsky. Po vypití léčivého lektvaru získáme na 2 sekundy 75% redukci zranění a postava vyvolá laserové paprsky, které způsobí 1 750 % poškození v průběhu 3,5 sekundy. Poté se léčivý lektvar deaktivuje na 5 sekund.
Kde je tedy problém?
Hráči si stěžují, že podobné schopnosti postrádají unikátní charakteristiky jednotlivých tříd. Bez ohledu na to, zda hrajeme za kouzelníka nebo barbara, Belialova schopnost nám stejně přidá laserové paprsky.
Jiní by uvítali spíše trvalé změny ve hře a mechanikách než sezónní prvky, které se každou sezónu obměňují a po jejím skončení mizí.„Přestaňte jen měnit čísla a přehazovat židle na palubě. Začněte přidávat nový obsah. Dal jsem jim prostor během prvních několika sezón, ale je neuvěřitelné, že stále nemají jasno v základních herních prvcích, jako je škálování obtížnosti,“ zaznělo podle serveru Dexerto v komentářích na silničních sítích.
Kromě této problematiky mají hráči výhrady i k dalším aspektům sezóny 8 – chybějícím endgame aktivitám, absenci očekávaných Trials, zvýšené obtížnosti Torment IV a oslabení odměn z bossů.
Je potřeba jednat
Přesto jsou někteří stále optimističtí. Jiní by ale raději viděli postupné vylepšování tříd a jejich rozvoj v rámci trvalých mechanik. Jak se k tomu Blizzard postaví?