Větší, odvážnější a dynamičtější. Těmito slovy představuje Hyundai svůj zatím nejnovější hybridní kousek na českém trhu. Je jím SUV Kona a nutno poznamenat, že firma ukázala, že se nebojí výzev. Už na první pohled je jasné, že Kona udělala neskutečně veliký krok vpřed. Výkon nabízí solidní hodnoty, nejvíce nadšení budeme ale z praktičnosti. Cena není tolik odstrašující.
Na první pohled je zřejmé, že Kona není obyčejné SUV. Firma urazila oproti předešlé verzi neskutečný krok vpřed. Maska nabízí elegantní futuristický design, kabina zase abnormální pohodlí. Kufr dokáže pojmout prakticky vše, co do něj dáme. Výkon sice nezazáří na závodní okruhu, na každodenní jízdy je ovšem silný více než dost. Nebudeme zaskočeni ani cenou. Je sice vyšší, oproti konkurenci se ale stále drží na přijatelných hodnotách. Do rukou se nám navíc dostane mnoho nových technologií.
Cena se pohybuje na vcelku rozumných částkách. Hybrid v základní výbavě se nám podaří koupit už za 759 900 korun. Jak jsme již řekli, je to sice hodně peněz, oproti konkurenci ale stále obrovský rozdíl. Druhý výbavový stupeň Smart už na prodejnách zahlédneme za téměř 800 000 korun. Abychom si ale mohli dopřát to nejvyšší pohodlí, budeme muset zvolit verzi Style. Ta se pohybuje kolem částky 860 000 korun. Za nás přijatelná suma.
Design
Vzhled se u SUV Kona Hybrid proměnil zcela zásadně. Firma komentuje design těmito slovy: „Elegantní deisgn exteriéru zcela nového modelu Kona Hybrid vychází z konceptu EV-first, který kombinuje čistou aerodynamickou příď a bezešvé horizontální svítilny s plynulými liniemi. I přes svůj futuristický vzhled však Kona nikdy nedá nikomu zapomenout, že se jedná o SUV.“ Přední část nabízí pohled na úzké LED světlomety. Zadní strana zase zvolila jeden dlouhý rudý světlomet.
Interiér nás zaujme svým minimalistickým rozložením. Na palubní desce máme o všem přehled na 12,3palcové obrazovce infotainmentu, ta je navíc propojena se stejně širým displejem přístrojového panelu. Kapacita kufru činí 466 litrů.
Motorizace
Pod kapotou na nás čeká hybridní pohon, který kombinuje elektromotor a 1,6litrový benzín. Výkon tak činí 141 koní a 265 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 zrychlí Kona za 10,9 s.
Verdikt
SUV, které se opravdu povedlo. Firma Hyundai předvedla, že se nebojí riskovat. Tentokrát sázka na futuristický vzhled vyšla.