V7 není motorka, která by spadla z čistého nebe. Naopak, světu je už pěknou řádku let známá. Nyní dostává ale zcela nový význam. Výrobci zúročili veškeré poznatky a vytvořili stroj, který disponuje výrazně zvýšeným výkonem až o 25 %, skvělým designem a perfektními jízdními vlastnostmi. Cena je sice odpudivá, za italskou kvalitu si ovšem musíme připlatit. To je jasné.
Po více než půl století od doby, kdy Moto Guzzi představilo svůj vůbec první model V7, můžeme obdivovat pokrok a evoluci na tomto fantastickém modelu. Tvary si V7 drží stále stejně přitažlivé jako kdysi. Nenazývejme ji retro, to nemají lidé příliš rádi. Ocenit ale musíme, jak i přes výrazný pokrok dokázali výrobci zachovat tu pravou tvář a ducha legendárního stroje. Na startovací značky se motorka postavila hned ve třech verzích. Ani barevně si nepočíná nijak zaostale. Ze široké palety si vybere skutečně každý. Pojďme se zblízka podívat na legendu, která patří do rodiny těch nejvíce respektovaných motocyklů.
Design
Vzhled hraje u motorky Moto Guzzi V7 zásadní roli. Kdyby vypadala tahle mašina jinak, nikdo si ji kupovat nebude. Obecně se traduje, že nejnovější verze modelu V7 působí značně dospěle a vyzrále. Může za to především zvětšený motor a jinak rozvedené výfukové potrubí. Motorka tak vypadá robustnější a sebejistěji. Zachovala si rovněž kulatý světlomet, ten ovšem dostal full LED technologii. Zajímavý detail je obrys orla značky Moto Guzzi. Motorka dále využívá rovných linií, které jsou ovšem do jisté míry protkány oblými a elegantními tvary.
Při jízdě se pohybujeme na lehoučkých hliníkových kolech. Výplet by tomuto stylu rozhodně nepříslušel. Tlumiče mají vyšší zdvih, my si tak můžeme dopřát vyvézt svého orla i do poměrně náročnějších terénů, přestože V7 nejvíce sluší uličky města. Stupačky jsou v ideální pozici společně se sedlem, máme tak k dispozici krásně uvolněnou jízdní pozici.
Motor
V rámu je zasazený vidlicový dvouválec, který oproti předešlé verzi lehce povyrostl. Dostal obsah 850 cc a výkon se zvýšil z 52 koní na 65 koní. Točivý moment se ustálil na 73 Nm.
Verdikt
Perfektní stroj pro jezdce, kteří mají rádi Itálii a rádi cestují s výrazným stylem. Částka sice hodně přesahuje 200 000 korun, i tak se ale koupě rozhodně vyplatí.