Volební kampaň před eurovolbami se zapíše do historie jako výjimečná. Moderní Slovensko ještě nezažilo, aby souboj politických stran tak blízko voleb ovlivnila tak závažná událost, jakou je atentát na premiéra. Postřelení Roberta Fica dramaticky změnilo tón a obsah kampaně a ovlivnilo tak její dynamiku i témata, která strany prezentovaly.
Střelba na Roberta Fica ovlivnila kampaň před eurovolbami v několika směrech. Zaprvé ji dočasně utlumila, neboť politické strany musely přehodnotit své strategie a reagovat na tragickou událost. Netrvalo dlouho a toto téma se stalo jedním z ústředních bodů kampaně a silně ovlivnilo voliče i směřování komunikace politických stran. Nejen Ficova strana Smer, jejímž je Fico předsedou, se ve svých komunikačních materiálech odvolává na útok, ale také vládnoucí strana Hlas nepřímo odkazuje na událost prostřednictvím svých billboardů.
Kampaň před eurovolbami byla původně zaměřena na mobilizaci voličů kolem tématu války proti Ukrajině, podobně jako prezidentská kampaň Petera Pellegriniho. Smer plánoval nasadit svůj vizuál až po skončení prezidentské kampaně. Zatímco Hlas, Progresivní Slovensko nebo Slovenská národní strana Andreje Danka měly své billboardy v ulicích již dávno, Smer čekal až na Pellegriniho zvolení. Hlavním poselstvím Smeru mělo být heslo „Za mír v Evropě“.
Atentát na Fica však tuto strategii dramaticky změnil. Po útoku se Smer rychle přeorientoval a aktualizoval svou vizuální identitu a poslání kampaně. „Billboardy Smeru byly v posledních dnech polepeny a strana žádá své voliče, aby v době ohrožení zachovali klid a zvýšili ostražitost,“ říká šéf kampaně Miroslav Šefčovič podle Denníku N.
Přínos této smutné události pro kampaň převyšuje jen její bezprostřední dopad. Politické strany jsou nyní nuceny zabývat se nejen otázkami bezpečnosti a míru, ale také přímo apelovat na své sympatizanty v zájmu zachování společenského klidu a stability. „Tento útok mění pravidla hry,“ dodává politolog Andrej Kováčik. „Je akutně potřeba řešit otázky vnitřní bezpečnosti, a proto je třeba tyto otázky upřednostňovat v celé kampani.“
Soupeření politických stran v posledních dnech před eurovolbami tak dostává nový rozměr. Akceptování významu této události a přizpůsobení kampaní jejím následkům je pro strany zásadní. Strategie, které se zaměřovaly na ekonomické a sociální otázky, se přizpůsobují současným událostem. Teprve výsledek hlasování ukáže, co to znamená pro samotné volby.