Konečně jsme se dočkali. Už loni automobilka Jeep slibovala světu unikátní elektrické SUV a nyní ho konečně představila v celé své kráse. Jedná se o model Wagoneer S, který nadchne jak svou velikostí, tak praktičností. Automobilka si navíc dala extrémně záležet na designu, který budí už na první pohled pořádný respekt. K mání bude tahle hračka na konci roku 2024.
Automobilka Jeep si zvolila jako své heslo úsloví „dodá svobodu jako nikdy předtím“. Pokud se zamyslíme nad praktičností a designem, můžeme si být jistí, že se budeme cítit skutečně maximálně svobodně. Jediné, co by mohlo zájemce svazovat, je elektrický pohon, který vyžaduje delší čas strávený u dobíjecích stanic. To moc osvobozující není. I s tím si ale Jeep poradil. Zvýšil dojezd modelu Wagoneer S na téměř 500 km. Pokud si navíc přičteme abnormální výkon, je jasné, že Wagoneer S se na trhu neztratí.
Cenově se zákazníci musí připravit na lehký závan omdlívání. Za naprostý základ si Jeep řekne až 71 000 dolarů, což se v přepočtu rovná částce cca 1,7 milionu korun. Není tedy divu, že pokud se budeme chtít rozšoupnout a pořídit si nějaké prvky navíc, dostaneme se hravě přes 2 miliony korun. Stojí tedy model Wagoneer S za to? Pojďme se na něj podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled je naprosto zásadní, a to proto, že se automobilka totálně oprostila od minulosti a vytvořila nové a unikátní SUV. To s předky sdílí pouze lehkou podobu legendárního grilu. Ten podsvicují LED diody. Úzké světlomety propojuje LED lišta. Z boku nás zaujmou 20palcová kola a elegantní linie karoserie. Zadní strana využívá rudou lištu jako světlomet, nad kterou najdeme nápis Jeep. Auto působí čistě a elegantně.
Interiér se pyšní dokonalým luxusem. Zapomeňme na fyzická tlačítka ovládání funkcí. Vše je dotykové a digitální. Volba materiálů rovněž hovoří o úrovni kvality, na kterou výrobci dbají. Palubní deska pojmula 4 obrazovky o celkové úhlopříčce 45 palců.
Motorizace
Pod kapotou najdeme elektrický motor, který dokáže překvapit množstvím koní, které vyprodukuje. Jeep Wagoneer S jich umí z ohrady vypustit až 600. Pokud si navíc připočteme 837 Nm točivého momentu, zjistíme, že tohle auto je připravené na jakýkoli terén.
Verdikt
Ideální vůz do města i terénu. Jeep Wagoneer S překvapí odvahou, s jakou vstupuje na světový trh.