Pokud lze o novém Jeepu Wagoneer S říci jedno, pak to, že vzhled klame. Zadní část karoserie s robustním SUV designem je jen optický klam. Ve skutečnosti má tento model siluetu spíše kupé-SUV, podobně jako BMW X4, i když boční profil připomíná hranatější BMW X5. V roce 2024 Jeep tento model představil poprvé, nyní začíná sklízet ovoce.
Tento první elektrický Jeep pro americký trh je postaven na nové platformě STLA Large. Wagoneer S ale není nijak obří. Ve všech rozměrech je menší než Grand Cherokee a už vůbec se nemůže rovnat většímu Wagoneeru. Rozvor činí 287 cm, délka 489 cm, šířka 190 cm a výška jen 165 cm. Není tu ani střešní nosič a světlá výška činí pouhých 16 cm, což je na poměry Jeepu docela neobvyklé. I tak má ale co nabídnout.
Design a výbava
Interiér je moderní a dobře vybavený. K dispozici je 12,3palcový přístrojový štít, 12,3palcový centrální dotykový displej, 10,3palcový spodní displej a další 10,3palcový displej před spolujezdcem. Vše působí stylově a odpovídá designovému jazyku Wagoneeru. Ovládání je intuitivní a nechybí bezdrátová konektivita Apple CarPlay a Android Auto. Indukční nabíječka je dobře umístěná a snadno přístupná.
Pár věcí ale mohlo být lépe promyšlených. Ovládání regenerativního brzdění je skryté v menu, automatický režim klimatizace není úplně intuitivní a head-up displej má příliš malé a málo kontrastní ikony. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pro hlavy, ale místa na nohy není dost pro pasažéra vysokého 188 cm sedícího za stejně vysokým řidičem. Zavazadlový prostor má objem 878 litrů, při sklopení zadních sedadel se zvětší na 1727 litrů. Nechybí ani přední zavazadelník s objemem 85 litrů. Výhled dozadu je však omezený a spoléhání na zpětnou kameru je prakticky nutností.
Motorizace
Papírové parametry jsou přesvědčivé. Pohon zajišťují dva synchronní elektromotory. Jeden trvale pohání zadní nápravu a druhý se podle potřeby připojuje k přední. Celkový výkon činí 600 koní a 836 Nm točivého momentu rovněž budí respekt. Výsledkem je zrychlení na 100 km/h za 3,4 sekundy, čímž nový model překonává i Grand Cherokee Trackhawk s přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem. Dojezd činí cca 488 km, záleží na typu pneumatik.
Verdikt
Základní cena startuje v USA na 71 995 dolarech, což se rovná v přepočtu částce cca 1,77 milionu korun. V roce 2025 by měly přijít dostupnější verze s nižší cenou a možná i terénní varianta ve stylu konceptu Trailhawk, který Jeep představil minulý rok. Doufejme, že se Jeep zaměří i na vyladění jízdních vlastností. Úspěšný elektromobil není jen o skvělých číslech, ale i o celkovém dojmu z jízdy.