Lamborghini Terzo Millennio je koncept věhlasné italské automobilky, který už je nám známý přes 5 let. Nově začíná plodit ovoce. Nesou se fámy, že nový model Aventador, který má být ve skutečnosti náhradník dosavadní verze, převezme pár věcí i z tohoto konceptu. Mnohdy se bude jednat převážně o designové prvky. Lamborghini poráží aerodynamiku na celé čáře.
Terzo Millennio vzniklo jako podklad budoucí práci. Lamborghini se díky tomuto konceptu podívalo významným krokem vpřed vstříc závodní budoucnosti. Design konceptu ukazuje markantní posun v myšlení, které chce Lamborghini nadále razit. Staré klasice, ze které vycházely předešlé modely, už se koncept podobá snad jedině zadní částí, což je i tak silně odvážné tvrzení. Všechny prvky byly podřízeny hladkému proudění vzduchu a také futuristickému vzezření. Kontroverzí, ale pochopitelný, je pohon. Elektřina září.
#Lamborghini Terzo Millennio: The super sports car of the future. Today at #EmTech 2017. In collaboration with @MIT. https://t.co/ixp8l1sytV pic.twitter.com/aanOk65IeT
— Lamborghini (@Lamborghini) November 6, 2017
Design
Nový vzhled byl podřízen hned několika faktorům, které musí být patrné na první pohled. V Lamborghini je rozdělili do čtyř nosných pilířů. Energie, inovace materiálů, design, zvuk a emoce. Koncept si drží jméno a reputaci opravdu ve všem. Designem je neporovnatelný se všemi dosavadními modely. Posazený extrémně nízko s velikými koly. Díky tomu budí dojem ideálního batmobilu.
Předek auta se výrazně zkrátil a snížil. Čelní sklo, které zároveň plní funkci střechy, sahá až po samotný okraj nárazníku. LED světlomety jsou vcelku kontroverzní. Podobné rozvržení trojcípého tvaru můžeme najít i na nové Kie Sportage. Jedná se pochopitelně o náhodu podpořenou lehkou dávkou fantazie. Podobnost se ovšem najde.
Zadní část nemá v dosavadním portfoliu automobilky Lamborghini obdoby. Extrémně masivní a zvednutý zadek připomíná jednu velikou neznámou, kterou nezastavitelně proudí vzduch. Výfuky zde pochopitelně nenalezneme žádné, to ale neznamená, že by byl koncept o něco ochuzen. Lamborghini i díky této části vypadá neskutečně agresivně.
Materiály a energie
Tělo využívá technologii uhlíkových vláken. I díky tomu je Terzo Millennio velice lehké. Baterie a celkově nabíjecí systém vznikl ve spolupráci s firmou MIT. Karoserie tak zároveň slouží jako pomocník pro ukládání energie. Nové Lamborghini tak efektivně využívá energii, aby ji přetavilo do výkonu.
Verdikt
Jde pochopitelně o koncept, který není určený pro výrobu. Pokud má ale sloužit jako podklad pro budoucí práci, což se dnes ukazuje jako vysoce pravděpodobné, máme se na co těšit.