KTM je firma proslulá svými crossovými stroji, které sbírají ceny po celém světě. Vlajkovou lodí je pravděpodobně právě 450 SX-F. Motorka s tvrdým vzhledem a perfektním výkonem nás dokáže přesunout do ochozů rozbahněných závodních tratí velice rychle. Jako jedna z mála se pyšní mnoha úspěchy a extrémně vydařeným designem, který budí pořádný respekt.
Firma KTM přistupuje k propagaci své motorky vcelku odvážně. Slova „Ne že bychom se chtěli chvástat“, nebo „naše vitrína s trofejemi už praská ve švech“ jsou poměrně odvážná a výrobce zavazuje k pořádnému pracovnímu tempu. Na rozdíl od ostatních ale mohou v KTM svá slova opřít o výsledky. 5 titulů AMA třídy 450 cc mluví za vše. Model 2023 je tím nejlepším, co si firma ze své bohaté praxe odnesla. Motorka je výkonnější a technologicky vyspělejší.
What a day at Matterley and proof that Antonio Cairoli on the KTM 450 SX-F is still a force to be reckoned with, taking the overall in spectacular fashion and extending his GP-winning career to 19 successive years, 12 with KTM SX-F technology!#KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/mcrGiN9YzZ
— KTM UK Official (@KTM_UK) June 28, 2021
Design
Povedená crossová motorka, která si na nic nehraje. Drží si jednoduchý styl a agresivní vzezření. z této mašiny zkrátka ční síla a energie. Horní část si drží pěkně rovnou. Stejnou filozofii si drží také blatníky. KTM se opět rozhodla pro svou obligátní oranžovou barvu smíchanou s bílou a černou. Motorka tak krásně zapadá do rodiny světoznámých rakouských modelů.
Specifikace
Výška sedadla se posunula od země na vzdálenost 958 mm. Celková hmotnost se drží lehce nad hodnotou 100 kg. Kapacita nádrže drží nad 7 litry, což je tak akorát. Na váze to nijak drasticky nepřidá. 450 SX-F si stejně jako její méně výkonní sourozenci drží krásně vycentrované těžiště. Díky tomu umí motorka krásně přenášet výkon do zatáček.
Brzdy nabízejí rozměry kotoučů 260 mm a 220 mm. Rám není jediným prvkem, který fantasticky pruží, respektive pohlcuje nárazy. o přední kolo se stará vidlice WP XACT-USD o průměru 48 mm. O zadní kolo pečuje WP XACT Monoshock s vazbou. Přední zdvih 310 mm, zadní zdvih 300 mm.
Motorizace
Jednoválcový čtyřdobý motor o objemu necelých 450 cc dokáže vyslat od kola výkon přes 63 koňských sil. Nezapomínejme ani na Launch control a quickshifter. Věci, za které budeme na trati neskutečně vděční.
Verdikt
Po všech směrech téměř dokonalý stroj, který svou hodnotou startuje na 292 000. Možná se tolik peněz někomu zdát jako příliš, tenhle stroj za ně ale stojí.