Na internetu není před reklamami nikde úniku, ani když si procházíte doručené e-maily. Nyní budou uživatelé mobilní aplikace Outlook ještě více zahlceni. Microsoft začal totiž v posledních měsících přidávat do svého poštovního klienta ještě více reklam. Informoval o tom server The Verge.
Mobilní aplikace Outlook nabízí uživatelům dvě možnosti uspořádání doručené pošty. První z nich je doručená pošta se všemi e-maily. Druhá je pošta s kartami, která je rozdělena do dvou kategorií – „Prioritní“ s důležitou poštou a „Další“ s ostatní poštou. Dříve Microsoft umisťoval reklamy pouze do karty „Další“ pro neplatící uživatele, ale nyní je přidává i do pošty „Prioritní“.
Microsoft is putting more ads in Outlook on iOS and Android https://t.co/EVRs7nVkV6 pic.twitter.com/lmG2LdAajQ
— The Verge (@verge) August 22, 2022
Reklamy vypadají jako e-maily
Tato změna byla zavedena v průběhu několika posledních měsíců. Pro uživatele bezplatného tarifu to znamená, že se reklamám v aplikaci Outlook nikde nevyhnou. Ať už používáte jakýkoli režim doručené pošty, někde v něm budou reklamy. Jediným způsobem, jak se nyní vyhnout reklamám v mobilní aplikaci Outlook, je zaplatit si předplatné služby Microsoft 365.
Jak uvedl server The Verge, reklamy se zobrazují v horní části doručené pošty a vypadají matoucím způsobem jako skutečné e-maily. Můžete je přejetím prstem odstranit, ale brzy se znovu objeví a po otevření jedné z nich se zobrazí reklamní obsah ve vestavěném prohlížeči.
Uživatelé si rychle začali stěžovat na sociálních sítích. Zobrazení reklam je samozřejmě u neplacené služby běžná praxe, hlavní stížností ale je, že reklamy vypadají až moc jako pravé e-maily. Ostatní uživatelé doporučovali, aby místo aplikace Outlook používali jiné e-mailové služby. Jiní vyjadřovali zklamání nad tím, že se Microsoft vydal cestou společnosti Google a implementoval reklamy jako součást uživatelského rozhraní.
Společnost Google zavedla reklamy do své služby Gmail v roce 2012, ale zobrazují se pouze na kartě „Promoakce“. To dává smysl, protože ji lidé používají ke kontrole slev, výprodejů nebo bonusových bodů ve svých oblíbených obchodech. Pokud vám rostoucí počet reklam vadí, nezbývá vám nic jiného než si předplatit službu Microsoft 365, která stojí 189 korun měsíčně nebo 1 899 korun ročně. Jednou z možností je také kompletně změnit poskytovatele poštovní schránky.