Pokud si mládí vybírá svůj první stroj a chce něco sportovnějšího, 300SR je ideálním motocyklem do začátku. Nepřekypuje výkonem, ale i tak za to umí pěkně vzít. Sportovní vzhled disponuje spoustou detailů, které jen podtrhují závodní DNA. Vyrábí se v Číně, na vlastnostech to nicméně není poznat. Pěkná mašina za rozumnou cenu.
Motorka byla lehce říznuta Itálií, ale přesto se bavíme o čínské výrobě. Design ale nenahrává ani jednomu. Neutrální sportovní vzhled, který se zalíbí skutečně každému. Je přeci jen znát, že se do výroby lehce fušovala firma KTM. To poznáme převážně na dynamice jízdy. Za celkový vzhled vděčíme španělskému designérovi jménem Carles Solsona Marti. Ten dokonce pracoval pro MV Agustu, a to už má ve světě zvuk. CFMOTO 300SR je povedený stroj, na kterém nás bude bavit jezdit.
Awesome! Safely back from a great weekend at the NW200 is CFMOTO 300SR owner Leah Monteith!#cfmoto #300sr #motorcycles #motorcycle #motorcycles pic.twitter.com/j5k9xPI90s
— CFMOTO UK & Ireland (@cfmotouk) May 18, 2022
Design
Maximální sportovnost. Jinak se o tomto modelu vyjádřit nemůžeme. Od předních LED světlometů zasazených v ostré masce se dostaneme přes vypouklou nádrž až k nízkému sedlu. Řídítka nesahají příliš vysoko, přesto je jízdní pozice velice uvolněná. Oproti skutečným závodním mašinám si tu nekroutíme nohy. U páček máme dokonce tenké chrániče, aby nám při jízdě ve skupině nikdo nedrcl do brzdy. Přesně tohle jsou sportovní detaily, které dotváří úžasný závodní celek.
Přes viditelnou mohutnost váží motorka něco kolem 160 kg. Tahle hmotnost krásně napomáhá výkonu, který není zrovna největší. Během jízdy oceníme TFT displej. Je čitelný, přehledný a ostrý. Brzdový systém dostala motorka od Brembo, takže záruka kvality. Odpružení sice funguje pěkně, na závodní motorku je ale příliš měkké. I přesto se ale zatáčky krájí pěkně.
Motor a výkon
Kapalinou chlazený jednoválec čtyřtakt, který disponuje objemem cca 300 cc. Tenhle drobný stroj vyprodukuje sílu až 28 koní a krouticí moment 25 Nm. Nádrž na 12 litrů vystačí i na delší jízdy. Je pěkné, že je motorka koncipovaná pro řidičské oprávnění A2 do 18 let. Jako závodní prvotina nabízí skvělé jízdní vlastnosti. I omezený výkon je dopraven přesně tam, kde má být. Využit je beze zbytku.
Verdikt
Pokud uvažujeme nad motorkou do začátků a milujeme tvrdý závodní styl, CFMOTO 300SR je přesně mašina pro nás. Spolehlivá, svižná a za cenu 103 000 korun.