Slova jako brutální a extrémní má model 1000 RR od firmy MV Agusta zkrátka v krvi. Už od pohledu je jasné, že tady končí legrace. Jedná se o zatím nejvýkonnější Brutale, jakou kdy MV Agusta vyrobila. Zároveň jde pravděpodobně o nejzdařilejší kousek z této sbírky, co se vzhledu týče. Agresivní křivky podporují pocit, že rychlost bude abnormální. A nejde jen o pocit.
Ergonomicky dokonalý stroj, který nemá na trhu obdoby. Při nahlédnutí do papírů nabydeme dojmu, že se výrobci museli „zbláznit“. Maximální rychlost přes 300 km/h zní téměř neuvěřitelně. Přesto tomu tak je. Designem pak Brutale 1000 RR vyzdvihuje agresivní, sportovní prvky. Díky dlouhému rozvoru a drobnému vršku působí MV Agusta téměř jako trojúhelník. Díky této stavbě a dalším technologiím disponuje Brutale perfektní rovnováhou.
The MV Agusta Brutale 1000 RR is one of the most expensive motorcycles on sale. and one of the most gorgeous too! If you haven’t seen it already, we bring you a detailed image gallery of the Brutale 1000 RR: https://t.co/TayYK9du7x#BWNews #mvagusta #brutale1000rr #brutale pic.twitter.com/w868GNY5Fi
— BikeWale (@BikeWale) June 11, 2021
Design
Sportovnost všude kam se podíváme. Motorka působí neskutečně svalnatě. Výrobci a návrháři si dali záležet, aby masivní výkon byl podpořen drsným vzezřením motocyklu. Brutale musí na první pohled prozrazovat, že na ni může sednout pouze zkušený jezdec, který už má něco „nalétáno“. Obecně vzato se bavíme o naháči, který dává na odiv motor a kola. Tyto dva prvky jsou alfou i omegou stroje ze stáje MV Agusta.
Předku dominuje LED světlomet se znakem X. Ten je navíc posazený ve výrazném úhlu a tím zvýrazňuje onen trojúhelníkovou stavbu motorky. Konečně se dostáváme ke kolům. 17palcová monstra si sice drží jednoduchý tvar, svou šířkou se ale výrazně vymykají ze standardu zbytku konkurence. Navíc dávají vyniknout brzdovým kotoučům Brembo, které se chlubí průměry 320 mm a 220 mm.
Odpružení patří rovněž mezi osvědčenou kvalitu. MV Agusta sáhla po značce Öhlins. Přední vidlice o průměru 43 mm dokáže nabídnout zdvih až 120 mm. Zadní zavěšení tuto hodnotu kopíruje. Rozvor kol se posunul na vzdálenost 1415 mm. Výška sedla se dostala na úroveň 845 mm. Konečně hmotnost. Ta se stále drží pod hranicí 200 kg, konkrétně 186 kg, přestože bychom to do Brutale vůbec neřekli.
Motor a výkon
Čtyřválec o objemu 998 cc, který dokáže vyprodukovat výkon až 208 koní. Nejde o překlep. Takto brutální hodnota je podpořena krouticím momentem 117 Nm. Kromě síly disponuje motor krásným zvukem. Ten vyniká hlavně díky výfukovému systému se čtyřmi koncovkami.
Verdikt
Abnormálně výkonná a neskutečně krásná. Takto bychom mohli popsat motorku značky MV Agusta Brutale 1000 RR. Téměř 800 000 korun je cena, za kterou si tohle štěstí můžeme pořídit domu.