Když se dva perou, třetí se směje. O titul nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu v posledních letech praly zejména dvě automobilky. Souboj Bugatti a Koenigseggu svět motorismu moc dobře zná, to hry se ale vložilo třetí jméno. A vyhrálo. SSC Tuatara překonala bájnou rychlost 500 kilometrů za hodinu.
Auto už sice dokázalo jet i přes 1 000 kilometrů v hodině, jedná se ale spíše o jednorázové vozy sdílející podobné rysy s raketami. Aby automobil jel rychlostí alespoň o polovinu menší, se stalo až teď. Shelby Super Cars. Tak zní název americké automobilky, která se zapíše do dějin. Její model Tuatara jela na dálnici u Las Vegas těžko uvěřitelnou rychlostí 331 mil za hodinu, tedy 532,9 km/h.
Nejlepší výkon dlouho držel zmiňovaný Koenigsegg, o něco později zajelo o něco lepší rychlostí Bugatti. Aby byl titul nejrychlejšího auta uznán, musel s ním řidič jet v obou směrech. Z obou nejlepších časů pak vznikl průměr a Tuatara se vyšplhala k průměrné rychlosti 508,73 kilometrů v hodině. Rekord tak nově patří jí.
„Nebýt bočního větru, mohla jet ještě rychleji. Vůbec jí nedocházela pára,“ řekl po překonání mety pilot Oliver Webb.
Supersport Tuatara se pyšní 1 750 koňskými silami a hltá ethanol E85. Má nízký odpor, navíc i málo váží. Disponuje tak všemi předpoklady, které musí nejrychlejší auto světa splňovat. Z výrobní linky jich sjede kolem stovky a případný zájemce si bude muset připravit v přepočtu necelých 38 milionů korun.