Pro rok 2025 Porsche představuje modernizované modely 911 GT3 a GT3 Touring, které si zachovávají jeden z nejvíce zajímavých motorů. Ačkoli limit 9000 ot./min. zůstává stejný, udržení této úrovně navzdory přísnějším emisním normám je značným inženýrským úspěchem. Porsche přidalo další dva katalyzátory, aby splnilo normy, které jsou v některých zemích až o 50 procent přísnější než u modelu 2022.
Cena pochopitelně není právě šetrná k peněženkám. Oproti roku 2022 vzrostla o 38 procent, nyní činí 224 495 dolarů, tedy cca 5,4 milionu korun. A přesto, vzhledem k tržní poptávce, očekávejte, že ceny ojetých modelů budou i nadále vysoké.
Jedinečné zážitky
Zvuk motoru Porsche s plochými šesti válci, který dosahuje 9000 ot./min., je skutečně jedinečný. Kromě tohoto zážitku přináší i silné vibrace a bezprostřední propojení s vozem. Pokud s Porsche GT3 projedete tunelem s otevřenými okny, zvuk se bude odrážet kolem vás tak intenzivně, že ho doslova ucítíte. Jízda v tomto vozu vám pravděpodobně přinese časté upozornění od chytrých hodinek na vysokou hladinu hluku. V tomto případě ale platí, že hlasitost je krásná.
Motorizace
K dosažení stejného výkonu 502 koní Porsche použilo komponenty z GT3 RS, jako jsou jednotlivé škrtící klapky a upravené vačkové hřídele. Maximální točivý moment 450 Nm je o 15 Nm nižší než dříve, s nepatrně vyššími vrcholy otáček. Zkrácený převodový poměr o 8 % kompenzuje tento pokles, což znamená vyšší otáčky při všech rychlostech a převodech. To může být někdy náročné na dálnicích. Maximální rychlost klesla o pět kilometrů za hodinu, ale zrychlení z 0 na 100 km/h zůstává stejné, tedy 2,7 sekundy s PDK a 3,3 sekundy s manuálem.
Podvozek zůstává klíčovou součástí GT3. U verzí 2025 Porsche zkrátilo dorazy odpružení o zhruba 2,5 cm vpředu i vzadu, přičemž pružinové tuhosti zůstaly stejné. To znamená delší volný chod odpružení, což zlepšuje schopnost absorbovat nerovnosti. GT3 také zdědila aerodynamicky optimalizovaná přední ramena z GT3 RS, která usměrňují proudění vzduchu do podběhu kol, a snížené přední čepy, které snižují ponoření vozu při brzdění.
Zajímavé je, že GT3 Touring je nyní poprvé k dispozici se zadními sedadly jako bezplatná volba, což zvýší praktičnost vozu. Nová karbonová sportovní sedadla s vyhříváním se také mohou sklopit, což usnadňuje přístup k zadní části interiéru.
Verdikt
Na trati Circuit Ricardo Tormo v Španělsku Porsche 911 GT3 znovu prokázala svou dokonalou vyváženost a přesnost. Stále je to jedno z nejlepších sportovních aut na světě, a nyní dokonce ještě o něco lepší.