Nissan představil zcela nový model Armada 2025, který posouvá hranice luxusu a moderních technologií ve třídě velkých SUV. Tento robustní a sofistikovaný vůz nám ukazuje, že Nissan má v plánu konkurovat nejen tradičním značkám, ale i své luxusní odnoži Infiniti.
Po úspěchu nového Infiniti QX80 Nissan dokazuje, že Nissan Armada může nabídnout podobný luxus a schopnosti za výrazně nižší cenu. Nový model přichází s částečně upravenou platformou, novými designovými prvky a výkonnější pohonnou jednotkou.
Design
Testovali jsme nejvybavenější variantu Platinum Reserve, která okamžitě upoutá svými vysoce kvalitními materiály a technologiemi. Sedadla z prošívané kůže nabízejí masážní módy, vyhřívaní i ventilaci. Palubní desce dominuje dvojice 14,3palcových obrazovek. Jedna slouží jako přístrojový panel, druhá pro infotainment. Na rozdíl od Infiniti QX80 zde ovládání klimatizace zůstalo u fyzických tlačítek, což je praktičtější volba.
Nevýhodou je, že těla tlačítek jsou z lesklého černého plastu, který se snadno poškrábe. Další odlišností od QX80 je absence chlazené přihrádky na nápoje, avšak cenový rozdíl tento nedostatek snadno ospravedlní. Armada Platinum Reserve s pohonem 4×4 začíná na 82 000 dolarech, tedy cca dvou milionech korun, což je o 2445 dolarů méně než nejlevnější varianta QX80.
Motorizace
Nissan Armada 2025 mění svůj ikonický 5,6litrový osmiválec za dvojitě přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, který produkuje 425 koní a 700 Nm točivého momentu. Tento motor je laděný na běžný benzín, což je další přednost oproti modelu Infiniti. Ten potřebuje vysokooktanové palivo.
Motor je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje starší sedmistupňovou. Zrychlení na 100 km/h očekáváme kolem 6 sekund. I když chybí hluboký zvuk osmiválce, nový motor nabízí hladký chod a výraznější tah. Co by se mohlo zlepšit, je hlučnost na volnoběh, kde systém přímého vstřikování zanechává dojem hlučných ventilů.
Podvozek
Nový rám zvyšuje torzní tuhost o 25 % a boční tuhost o 57 %, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech. Nissan Armada je nyní stabilnější v zatáčkách a lépe zvládá nerovnosti na cestě. Elektrické posilovače řízení nabízí přesnější zpětnou vazbu, a navíc umožňují implementaci systému ProPilot 2.1 pro poloautomatické řízení.
V nejvybavenější verzi Platinum Reserve najdeme adaptivní vzduchový podvozek, který přidává na komfortu. Nicméně lehké vibrace typické pro vozy s rámovým podvozkem zůstávají patrné. Nižší verze s klasickými pružinami by mohly být lepší volbou pro ty, kteří hledají více tradiční jízdní charakter.
Verdikt
Nový Nissan Armada 2025 představuje výjimečný mix luxusu, výkonu a terénních schopností za cenu, která výrazně podkopává konkurenci i příbuzné modely od Infiniti. S modernizovaným motorem, bohatou výbavou a prvotřídními technologiemi je Armada skvělou volbou pro rodiny, dobrodruhy i ty, kteří hledají prémiový vůz bez kompromisů.