Volkswagen představil svou sedmou generaci Transporteru, a je to významný krok vpřed na cestě za modernizací. Vozidlo je poháněno řadou dieselových motorů, plug-in hybridním systémem a časem bude zahrnovat i plně elektrickou variantu. Zatím toho sice automobilka moc neprozradila, i tak se dá ale podle dosavadních informací postavit vcelku solidní obrázek o tom, co zákazníky čeká.
Nový Transporter debutoval na autosalonu v Hannoveru. To značí jasné oddělení modelů Transporter a Caravelle od čistě osobního Multivanu, který je založen na platformě pro osobní vozy od Volkswagenu.
Tento nejnovější model je výsledkem spolupráce mezi Volkswagenem a Fordem, která přesahuje rámec segmentu užitkových vozidel. Například VW Amarok je přepracovaným Fordem Rangerem, zatímco VW Caddy sdílí komponenty s Transit Connect. Naopak, elektrické modely Fordu jako Explorer a Capri využívají platformu MEB od Volkswagenu.
Design
Vzhled nejnovějšího modelu Transporter bere dech. Přestože se jedná primárně o dodávku, která má převážet náklad všeho druhu, všimneme si okamžitě vysoké míry elegance. Ta na nás dýchne jak ze strany exteriéru, tak interiéru. Přední maska se vyznačuje minimalistickým vzhledem, ostrými LED světlomety a masivním nárazníkem. Za volantem si budeme připadat jako doma. Řazení už je pochopitelně za volantem a místo řadící páky najdeme v rodinné verzi dva držáky na nápoje.
Rozměry
Nový Transporter je k dispozici ve dvou délkách. Standardní verze měří 5050 mm, což je o 146 mm delší než jeho předchůdce T6.1, s rozvorem 3100 mm, což je o 97 mm více. Dlouhá varianta se rozpíná na 5450 mm a má rozvor 3500 mm. Navíc je nová generace o 128 mm širší, tedy 2032 mm.
Objem nákladového prostoru verze s uzavřenou karoserií se standardním rozvorem náprav a střechou se zvýšil o více než 10 % na 5,8 m³. Tento nárůst nákladového prostoru je doplněn maximální užitečnou hmotností až 1,33 tuny. Volkswagen navíc zvýšil maximální přípustnou hmotnost přívěsu o 0,3 tuny, tedy na 2,8 tuny.
Motorizace
Paleta vznětových motorů TDI zahrnuje tři výkonové stupně: 81 kW (110 koní), 110 kW (150 koní) a 125 kW (170 koní). Verze s nejvyšším výkonem 125 kW standardně nabízí osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro variantu s výkonem 110 kW je na přání k dispozici také šestistupňová manuální převodovka. Pohon všech je k mání pro všechny verze s výkonem 110 kW a vyšším. Plug-in hybridní pohon využívá 2,5litrový zážehový motor od Fordu v kombinaci s elektromotorem, což poskytuje systémový výkon 171 kW (232 koně).
Verdikt
Trasporter předčil naše očekávání, a to navíc není ani na trhu. Úspěch má tak jako tak zaručený. Reklamu mu totiž dělá Jason Statham.