VW před lety začal vyrábět obytný vůz Grand California (dále jen GC), který se stal po světě neskutečně žádaným a oblíbeným. Disponuje slušným výkonem, který je pro takovou hmotnost, jakou GC má, naprosto klíčový. Nejvíce ale VW láká veřejnost na detaily. Tenhle vůz je ideálním společníkem na dlouhé výpravy s celou rodinou. Vyplatí se ale jeho koupě?
Německá firma VW do nového modelu vložila, kromě technologií, také pořádnou dávku marketingu. Nazývá svůj vůz slovy jako „volání dálek“, nebo „touha po dobrodružství“. Pravdou ale zůstává fakt, že lidé na tento typ prezentace slyší a obytný vůz kupují. Do rukou se jim dostane velice kvalitní a krásný automobil. Pokud zrovna nejsme kutilové, kteří si podobný prostředek postaví sami, GC je model jako stvořený pro nás. Najdeme v něm prakticky vše.
Anyone that is looking to purchase a Grand California in the new year, you can now register your interest on the Volkswagen websitehttps://t.co/f5wbt4Ve6U pic.twitter.com/rWhM02TGJc
— VW California Club (@VWCaliforniaUK) December 6, 2018
Design
Zvenku jde o velice zdařilou dodávku, která si nese všechny rysy koncernové výroby. Předek se vyznačuje klasickým grilem, který je už se stal u VW klasikou. LED světlomety prosvětlí prakticky cokoli. Střecha je pochopitelně zvednutá, uvnitř potřebujeme hodně místa. Dá se z ní navíc vysunout markýza. Zadní dveře se klasicky otevírají do stran, navíc na lze připevnit držák na kola.
Interiér je přesně ta věc, která bude při koupi hrát zásadní roli. Palubní deska je velice jednoduchá a přehledná. Veliká obrazovka infotainmentu je ostrá a dobře čitelná. Pohodlí na dlouhé cesty je zajištěno. Kuchyňská jednotka obsahuje dva vařiče, malý dřez a spodní poličky pro uschování nádobí. Koupelna není sice největší, stále se ale jedná o lepší řešení než v noci běhat do společných umýváren.
Nad prostorem řidiče najdeme tzv. útulnou zónu. Ideální na přesání nebo poobědový odpočinek. Nejdůležitějším prvkem při cestování je voda. GC nabízí nádrž na pitou vodu o objemu 110 l, která zároveň plní nádrž na odpadní vodu o objemu 90 litrů. Perfektně vyřešená recyklace.
Výkon
Motor nám postaví do pozoru až 130 kW. To je vcelku slušná hodnota. Spotřeba se posunula na 11-13 litrů, co bychom ale u takto velikého obytného vozu čekali? Jedná se vlastně o docela šetrné auto.
Verdikt
1,75 milionu korun v základu je cena, za kterou VW svůj cestovní klenot nabízí. Pro většinu lidí hodně peněz. Nezapomeňme ale na to, že podobné vozy se dají pořídit v pěkném stavu po bazarech.