Porsche, které je i po více než 10 letech stále neskutečně nadčasové. Kromě designu se světu tenhle model představil jako hybridní průkopník. Beznadějně vyprodaný kus se poprvé objevil na Motor Show v Ženevě v roce 2010. Už tehdy bylo jasné, že 918 Spyder vznikl jako ukázka toho, kudy se bude nejznámější automobilka světa ubírat.
Pouze 918 kusů se vyrobilo a většina byla už předem rozebrána. Jako milník si ale tohle Porsche zvolilo způsob, kterým se bude světu prezentovat. Veřejnost se firma rozhodla nalákat na pohon, a to hybridní. Navíc tak mohla světu ukázat dvě věci, které se předsevzala. Jakým směrem se bude automobilka v následujících letech ubírat, a také fakt, že na to prostě a jednoduše má. Stroj, který se povedlo sestrojit, je v mnoha ohledech nenapodobitelný a naprosto ojedinělý.
The 918 Spyder: super sports car with plug-in hybrid drive. Enlarge & save the image to use as your Twitter header. pic.twitter.com/cewArd0tsC
— Porsche (@Porsche) September 13, 2013
Design
Porsche je známe díky svým detailům, a to jak v oblastech exteriéru, tak interiéru. Zvenku vypadá 918 Spyder naprosto fenomenálně. Předek ovládly převážně dva světlomety, které svým tvarem lehce připomínají ona kulatá světla používaná u 911. U Spyderu jsou ale přeci jen o něco více protáhlá. Nárazník otevírá pohled na dva hlavní průduchy vedoucí k předním kolům a své velmi ostré zakončení. I díky tomu je už tak vysoká sportovnost ještě více podpořená.
Nejvíce se ale v Porsche vyhráli s koly. Extrémně dokonalý vzor s propracovanými detaily. 20 palců vepředu, 21 palců vzadu. Okamžitě nás upoutají brzdy v křiklavě zeleném provedení. Hned vedle dveří se line nápis e-hybrid, aby dali výrobci najevo, že pokrok nezastavíme. Z druhé strany dveří se až téměř ke střeše tyčí průduchy, které jsou využívány pro chlazení motoru. Zadní strana nabízí pohled na mříž motoru s dvěma kulatými koncovkami.
Interiér působí velice luxusně a sportovně zároveň. bylo použito nemalé množství karbonu, což je u takto drtivého žihadla vcelku pochopitelné. Obrazovka infotainmentu by sice mohla být pohotovější, stále se ale bavíme o téměř 10 starém modelu. Největší potěšení nám zprostředkují sedačky. Dokonale tvarované s karbonovými opěrátky.
Motor
Spyder používá 4,6lůitorvý osmiválec k pohanění zadních kol. Přední kola jsou poháněná elektromotorem. To znamená, že se zde setkáváme s hybridem a prvním modelem vůbec, který má náhod 4×4. Výsledný výkon 887 koňských sil a 1280 Nm točivého momentu. Maximální rychlost činí necelých 350 km/h. Úžasné.
Verdikt
Když vyšel model Spyder na trh, prodával se za více než 21 milionů korun. Pokud ho někdo v dnešní době dokáže najít, měl by ho koupit. Extrémně rychlé a nádherné auto.