Japonská firma Kawasaki se skutečně vyznamenala. Na trh míří její další novinka, která potěší nejen začátečníky, ale také zkušené jezdce. Jedná se o model Kawasaki Z500. Tahle mašina si nás získá jak svou designovou stránkou, tak tou výkonnostní. Firma zapracovala na technologiích a jízdních vlastnostech. Motorka sice nabídne slušný výkon, zároveň ale také podporu při manévrech.
Sama firma komentuje příchod závodního naháče následovně: „Agresivně stylizovaný Z500 je vyveden v temné šedo černé metalíze a je poháněn zcela novým řadovým dvouválcovým vodou chlazeným motorem vybaveným asistovanou antihopingovou spojkou.“ Na designu si dala Kawasaki skutečně záležet. Motorka vypadá nebezpečně a budí respekt už na první pohled. Krásně zapadne do celé nové řady Z na rok 2024. Právě označení 500 referuje ke kubatuře, která vytváří nový standard. Pro některé už totiž může být 650 příliš silná káva.
Cenově zatím plujeme v neznámých vodách. Společnost Kawasaki cenu zveřejní, až půjde motorka do prodeje. Nicméně, přibližná suma se dá velice snadno odhadnout. Slabší verze, tedy Kawasaki Z400 2023, může zákazníky vyjít až na 155 000 korun. O stupeň silnější varianta Kawasaki Z650 pro rok 2024 je k mání za 175 000 korun. Předpokládáme, že novinka Kawasaki Z500 se tedy objeví na trzích za podobné peníze. Na finální verdikt si ale budeme muset počkat.
Design
Jak jsme si již řekli, Kawasaki Z500 budí respekt už na první pohled. Naked styl se zpravidla vyznačuje tím, že dává na odiv robustní rám a motor. Kategorie Z navíc vyniká svou výraznou maskou. Dostupná bude zatím pouze v jedné barevné kombinaci, a to konkrétně v Metallic Spark Black a Metallic Matte Grey.
Specifikace
Sama Kawasaki komentuje výhody stroje Z500 těmito slovy: „Mladí, ale i zkušení jezdci využijí mrštnost a výhody svižného zatáčení a změn směru a též okamžitou odezvu na plyn u nové agilní pohonné jednotky.“ Motorka jezdí na lehoučkých 17palcových litých kolech. Výška sedla se dostala na hodnotu 785 mm. Hmotnost se drží na 172 kg. O brzdění se starají single kotouče. Přední o průměru 310 mm, zadní pak o průměru 220 mm. V rámu sedí kapalinou chlazený dvouválec čtyřtakt o obsahu 451 cc. Dokáže vyprodukovat 33,4 kW a točivý moment až 42,6 Nm.
Verdikt
Zatím to vypadá, že se lidé mohou na motorku Z500 skutečně těšit. Kawasaki dokázala opět přesvědčit veřejnost, že patří na špičku.