Italská kvalita, která byla lidem přislíbena už před rokem. Vzhledem ke všem nepříznivým situacím se s motorkou setkáme na konci října. Jde o překrásný scrambler, který svou jednoduchostí a nadčasovostí převyšuje výraznou část konkurence. Cenu se podaří krotit, z toho důvodu je pravděpodobné, že na tento skvost italské výroby narazíme na silnicích častěji.
Firma Moto Morini je stará jako motocyklová výroba samotná. Založena byla v roce 1937 v Itálii, konkrétně v Boloni. Zakladatel Alfonso Morini si jistě ani nedokázal vysnít úspěch, jakého jeho stroje v budoucnosti dosáhnou. Nový model Seiemmezzo 6 ½ se staví do pozice žhavé novinky, která je technicky velice dobře zpracovaná a designem silně zdařilá. Výkon je ucházející, a tudíž můžeme předpokládat, že s touhle mašinou zažijeme plno zábavy.
#MotoMorini #Seiemmezzo 6 ½ – #RetroStreet & #Scrambler coming to India: https://t.co/V5tcBwATLQ pic.twitter.com/QgiM4hMO3Z
— SHIFTING-GEARS.com (@ShiftingGearsIn) July 8, 2022
Design
Klasický scrambler s duší závodníka. Vzhledem k faktu, že se zde bavíme o naprosté novince, šlo předpokládat, že křivky tohoto stroje budou reagovat na moderní potřeby trhu. Skutečně. Přestože byla zachována silueta scrambleru, všechny prvky nesou známky moderního přístupu. Předek je zcela v režii kulatého světlometu. Tvarem tedy odkazuje l historii, svou LED technologií se ale posunul výrazně di budoucnosti.
Barevnost se nese v naprosto jednoduchém stylu. Kombinace stříbřitě bílé s černou a rudými linkami dodává mašině vzhled závodní, chladné bestie. Co musíme jednoznačně vyzdvihnout, jsou kola. Přední 19 palců, zadní 17 palců. Hrubí profil napovídá, že z asfaltu můžeme klidně uhnout na prašnou cestu. Tenhle stroj to zvládne. Sedlo se zvedlo do výšky 825 mm, což by se dalo považovat za ideál. Předpokládáme, že jízdní pozice bude uvolněná.
Technologie
Na pořádné mašině nesmí chybět pořádné kotouče. Přední dva disky disponují velikostí 300 mm. Zadní jeden disk pak velikostí 255 mm. O ABS se vůbec nemusíme bavit. Ve výbavě na obou kolech tenhle systém najdeme. Odpružení obsahuje přední vidlici o průměru 50 mm a zdvihem 125 mm. Zadní zavěšení zvládne zdvih 120 mm. Motorka tedy bude dost měkká.
Motor
Dvouválec chlazený kapalinou. Jak napovídá název Morini Seiemmezzo, jedná se o 6 ½, tedy obsah motoru necelých 650 cc. Rozhodně se nejedná o žádného chudáčka. Výkon přes 60 koní a krouticí moment necelých 55 Nm už jsou hodnoty, které se počítají.
Verdikt
Extrémně povedený stroj. V roce 2019 byl představen, v roce 2022 snad konečně dorazí. Nezbývá nám než čekat, s jakou cenou se dealeři vytasí.