Tesla opět svolává svůj revoluční Cybertruck do servisů. Tentokrát jde o problém s nerezovým exteriérovým panelem, který může při jízdě samovolně odpadnout a představovat nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Špatná reklama je sice také reklama, odpadající části auta už ale automobilka jen tak nezamaskuje. Tohle může být veliký problém. Důvod je přitom úsměvný.
Problém s lepivostí
Tesla svolává podle serveru Car and Driver celkem 46 096 Cybertrucků z modelových let 2024 a 2025. Předmětem svolávací akce je exteriérový prvek nazývaný „cant rail“, který je k ocelové konstrukci vozu přichycen pomocí lepidla. Podle Tesly je však toto lepidlo náchylné k tzv. „environmentální křehkosti“, což znamená, že může v důsledku času a vystavení povětrnostním vlivům ztratit svou lepivost a způsobit oddělení panelu.
Tesla makes largest ever Cybertruck recall https://t.co/ywczXX4m4K
— BBC News (World) (@BBCWorld) March 20, 2025
Pokud by se tento nerezový prvek uvolnil za jízdy, mohl by dopadnout na vozovku a způsobit nehodu. Výrobce uvádí, že majitelé mohou rozpoznat tento problém podle viditelného odchlipování panelu nebo zvuků, které se mohou ozývat z interiéru vozu.
Jaké je řešení?
Tesla v rámci bezplatné opravy vymění tento panel a použije nové lepidlo, které by mělo být odolnější vůči povětrnostním vlivům. Kromě toho bude tento prvek navíc zajištěn svarem a maticí, což by mělo zabránit jeho uvolňování v budoucnu. Tesla ujišťuje, že tato oprava bude provedena zdarma v rámci záruky a bude aplikována také na Cybertrucky vyrobené kolem 21. března 2025. Modely, které jsou ještě u výrobce a nebyly dodány zákazníkům, budou touto opravou upraveny ještě před prodejem.
Osmá svolávací akce
Toto je již osmá svolávací akce, kterou Tesla u Cybertrucku provedla od jeho uvedení na trh. Předtím byly řešeny problémy, jako nefunkční zpětná kamera, poruchy pohonného invertoru, chybně upevněné další exteriérové prvky nebo dokonce nečekané zrychlení způsobené uvolněným plynovým pedálem.
Podle amerického úřadu pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) se Tesla o tomto problému dozvěděla už v lednu tohoto roku. Počáteční testy sice nezaznamenaly žádné odchlipující panely, ale v únoru na problém upozornili majitelé na sociálních sítích a při servisech.
Verdikt
Tesla tedy bude muset opět jednat a zajistit, aby její revoluční pickup neselhal tam, kde by se to u vozidla této cenové kategorie rozhodně očekávalo nejméně, totiž u odpadávaní kusů exteriéru.