David Brevik, tvůrce původní hry Diablo, se podělil o své dojmy ze hry Diablo 4. Rozhodně není fanouškem toho, v co se jeho temná vize proměnila. Původní vývojář je dnes šéfem vydavatelství Skystone Games, ale právě on stál za prvním Diablem a vedl vývoj Diablo 2 – hry, která je dodnes považována za vrchol série.
Podle serveru Dexerto Brevik ostře zkritizoval aktuální podobu Diablo 4, stejně jako další ARPG a MMO. Nejvíce mu vadí rychlost, s jakou se v Diablo 4 postupuje, a přeplněná obrazovka nepřáteli, kteří nepředstavují žádnou výzvu – což podle něj „znehodnocuje celý zážitek“.
„Přijde mi to hloupé,“ tvrdí Brevik
„Myslím, že RPG obecně začaly směrovat k tomu, že se musí zabít obrovské davy nepřátel extrémně rychle. Vaše sestava je navržena tak, abyste mohli ničit vše kolem sebe, sbírat kořist a získávat levely, ale ve výsledku je obrazovka zaplavená věcmi, na které ani neberete ohled,“ uvedl Brevik.
„Nemyslím si, že je to osobní a realistické jako Diablo 2. Tempo v Diablo 2 bylo skvělé a právě proto hra vydržela tak dlouho. Nelíbí se mi, když prostě jen masakrujete celé hory nepřátel na jeden zátah a jdete dál. Přijde mi to hloupé.“ Je evidentní, že právě tento přístup nebyl cizí například vývojářům Kingdom Come: Deliverance 2. Zde si musí hráč věci zasloužit a mnohdy si rozmyslí, zdali má cenu pustit se do přímého souboje.
Pomalejší tempo, větší zážitek
„Když zkracujete ten proces a děláte ho směšně snadným, znehodnocujete celou hru. Jak rychle můžete získat level? Jak rychle můžete všechny pobít? Všechno je zaměřené na rychlost, ale podle mě to dělá celkově horší zážitek. Osobně se tomuto směru vyhýbám,“ doplňuje matador vývoje RPG.
I když Brevik nespecifikoval konkrétní prvky, vypadá to, že míří například na režimy jako Helltides, kde hra tlačí hráče do masakrů nepřátel bez hlubšího kontextu, pouze za účelem rychlého levelování.
Kritika může také směřovat na možnost „boostnout“ postavu rovnou na level 50 nebo na sezónní systém, který hráče nutí hned skákat do endgame obsahu, zatímco klasické questy zůstávají opomenuté. Ačkoli je 7. sezóna Diablo 4 mezi hráči přijímána poměrně dobře, hra se nevyhnula dalším problémům, které se patrně jen tak nevyřeší.