Dlouho očekávaný návrat Verdansku do Warzone sice není zázračným lékem na všechny problémy hry, ale přece jen dokázal něco zásadního – po opravdu dlouhé době je Warzone znovu zábavný.
Po letech spekulací, úniků a nenápadných teaserů se to konečně stalo. Verdansk je zpět ve své plné slávě – včetně ikonických lokací, které máme vryté hluboko do paměti, a také s návratem klasických zbraní, které dokáží dojmout i ty největší veterány.
Ale nejde jen o nostalgické výlety do minulosti. Po sérii pochybných aktualizací a nepochopitelných změn v hratelnosti se právě Verdansk stal poslední nadějí, jak ještě Warzone zachránit. A je zachráněn? Ne úplně. Ale je na tom nejlépe od roku 2021.
Naděje neumírá
Je třeba si něco ujasnit. Verdansk podle Dexerto byl a stále je nejlepší battle royale mapa, jakou kdy Call of Duty nabídlo (omlouváme se fanouškům Blackoutu). To si člověk uvědomí hned po přistání v první hře – pohyb po mapě je přirozený a lokace dávají smysl, na rozdíl od některých nešťastně navržených oblastí z posledních let.
Každé místo – ať už hustě zastavěné Downtown nebo roztroušené Farmland – má svůj vlastní charakter. Zajišťuje to skvělé přestřelky, kde hraje roli výška, ale zároveň existuje spousta možností, jak soupeře obejít. Ano, aktuálně chybí zipliny (mají dorazit v průběhu sezóny), takže výhoda patří týmům okupujícím střechy výškových budov, ale i to přidává do hry zajímavou strategii.
Navíc vizuální stránka mapy prošla skvělým refreshem – Verdansk je světlejší, přehlednější a lépe se v něm bojuje i na delší vzdálenosti. Přibylo také více krytí v otevřených prostorech, což zmenšuje šance, že vás někdo sestřelí jen proto, že jste udělali pár kroků špatným směrem. Výsledek? Verze Verdansku, která je možná ještě lepší než ta původní.
Warzone je znovu battle royale
Není to ale jen návrat mapy, co dělá třetí sezónu tak zajímavou. Po letech zbytečných integrací a balastu, který rozmělnil to, co bylo na Warzone tak výjimečné, přichází návrat ke kořenům.
Zbraně z Black Ops 6 dostaly výrazný damage buff, což znamená kratší „time-to-kill“ – souboje jsou rychlejší, intenzivnější a méně odpouštějí chyby. Pozice a přehled o okolí jsou klíčové, protože chyba znamená okamžitý návrat do lobby.
Také zmizely většiny možností redeploye. Zemřete? Máte šanci v Gulagu nebo musíte doufat, že vás vykoupí spoluhráč – tak, jak to má být. Je to tvrdé, místy frustrující, ale přináší to do hry napětí, které jsme poslední roky postrádali. Každý souboj má váhu.