Veřejnost motorkářů s nováčky v čele se konečně dočkala velkolepého comebacku. Z 400, tolik populární model, je zpět. Lehký motocykl, který je primárně určený pro nováčky, a to převážně díky své ergonomii a jízdním vlastnostem, určitě nenechá chladnými ani zkušené motorkáře. Standard navíc přichází s variantami Performance a Sport. Podívejme se na Z 400 zblízka.
Tenhle stroj je unikátní příklad toho, jak si firma Kawasaki považuje svých začínajících zákazníků. Neupírá jim totiž výkon. Naopak, přitvrzuje v jízdních vlastnostech a ergonomii stroje, který se tak stává vítaným pomocníkem. Svižný dvouválec zaujme jednak vzhledem a také zvukem. Díky obnaženému designu máme tenhle „dvouhrnek“ přímo na očích. Motorka tak vypadá vcelku agresivně a závodně. Svou pravou DNA ale každý stroj ukáže až na silnici.
Kawasaki has launched the new 2023 #Z400 motorcycle in the international market.
It shares its powertrain with the Ninja 400 which now comes updated with Euro5/BS 6 emission standards.https://t.co/nSfeZoZZ43
— HT Auto (@HTAutotweets) June 9, 2022
Design
Pojďme se podívat, co si pro nás designéři připravili. Motorka musela od počátku působit agresivním a závodním dojmem. To se na první pohled povedlo. Přední maska dodává svým špičatým tvarem vrcholícím LED světlometem celému stroji na požadovaném respektu. Řídítka jsou dostatečně vysoko a přičteme-li k tomuto faktoru i výšku sedla 785 mm zjistíme, že jízdní pozice bude podstatně vzpřímená. Ideální i na delší cesty.
Co nás na tomto stroji baví nejvíce, je jeho otevřenost. Kromě plastu v horní části, který nese ikonické barvy zelenou a černou, zbytek těla je zcela obnažený. Z motoru se táhne výfuk s rozšířenou koncovkou. To dodává zadní části na mohutnosti, která této mašině přirozeně chybí. Tohle žihadlo totiž váží pouhých 167 kg. To je ideální hmotnost na svižné jízdy po okruhu, nebo cesty po rušném městě.
Technologie
Základem každého sportu jsou brzdy. Tady Kawasaki volí kotouče vždy po jednom. Přední 310 mm průměru, zadní pak. 220. Svou velikostí dokreslují majestátnost 17palcových litých kol, která si drží velice jednoduchý hvězdicový styl. Přední teleskopická vidlice disponuje průměrem 41 mm, o zadní kolo se stará tlumič Uni-Trak s nastavitelným přepětím.
Motor
Kapalinou chlazený dvouválec čtyřtakt, který umí vytočit maximální výkon 33,5 kW až ke 13 000 otáčkám. Objem tohoto mazlíka, jak název napovídá, bude cca 400 cc, konkrétně pak 399.
Verdikt
Tahle novinka přichází na trh s cenovkou 155 000 korun. Pokud se to zdá někomu jako vysoká částka, nechme ho projet. Tenhle stroj umí chytit za duši.