Firma Benelli se rozhodla, že obnoví jedinečnou myšlenku volné jízdy, kterou lidé razili v 50. letech. Vložili ji do stroje Imperiale 400 E5. Tahle jedinečně vyhlížející motorka dokáže učarovat nejen příznivcům historického vzhledu. Svým výkonem si otevřela cestu ke všem mladým motorkářům i zkušeným jezdcům. Jezdit na této mašině prostě znamená, že máme vkus.
Italská společnost Benelli je s námi na trhu už od roku 1911. Nedávno se vrátila ke svým kořenům z 50. let a vytvořila luxusní motorku pro opravdové znalce. Není potřeba se zabývat výkonem ani technologiemi. Imperiale 400 E5 láká lidi převážně na design a myšlenku nespoutané jízdy, kdy na světě existujeme pouze my a naše mašina. Nový model přímo navazuje na svého předchůdce z 20. století Benelli-MotoBi Imperiales. Cíl mají společný. Udělat z jakékoli jízdy nezapomenutelný zážitek.
Check the Specs of 2021 Benelli Imperiale 400 which comes powered by a BS6 Compliant 374cc Air-Cooled Engine that comes mated to a 5-speed gearbox.#benelli #imperiale #imperiale400 #acarautomotive pic.twitter.com/HLwddIdb5x
— AcarAutomotive (@AcarAutomotive) February 9, 2021
Design
Pravděpodobně nejdůležitější faktor na celém stroji. Imperiale 400 E5 se vyznačuje všemi prvky, které bychom od historického motocyklu čekali. Kolébkový rám, krásný motor, kulatý světlomet, dostatek chromu a vysoko posazená řídítka se zrcátky. Barevně nastupuje hned ve třech variantách. Rudá, černá a šedá. Nutno si ale přiznat, že právě ona tmavě červená sluší této motorce asi nejvíce.
Kulatý světlomet není to jediné, čím firma odkazuje na minulost. Ukazatelé směru jsou prakticky napodobeninou předního světla, akorát v menším provedení. Chromovaný výfuk podtrhuje celou nespoutanou myšlenku svou velikostí. Nejvíce ikonická jsou ale pravděpodobně kola. 19palcové vepředu, 18palcové vzadu. Obě dostala legendární výplet, bez kterého si neumíme podobně laděný motocykl představit.
Specifikace
Hmotnost se těsně drží pod 200 kg. Rozvor kol dosáhl délky 1440 mm. výška sedla nabrala hodnoty 780 mm. kotouče brzd se drží na už zavedených rozměrech. Přední 300 mm, zadní 240 mm. Odpružení funguje naprosto spolehlivě. Přední vidlice o průměru 41 se zdvihem 121 mm spolupracuje se zadním kyvným ramenem a tlumičem se zdvihem 55 mm.
Motor
O výkon 15,5 kW se stará vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 374 cc. Krouticí moment se dostal na hodnotu 29 Nm. Kromě elegantního vzhledu dokáže vyloudit ještě elegantnější zvuk.
Verdikt
Pokud jsme fanoušky starých motocyklů, ale raději své peníze investujeme do nového stroje, Imperiale 400 E5 je jasnou volbou. Za nás jsme se dnes bavili o velice luxusní mašině.